Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøp oljeklyster (sånn stor tube) Ta den og la den virke så lenge som mulig før du går på toalettet. Det satte meg igang de to forrige gangene jeg skulle i fødsel. Ikke farlig heller, men husk oljeklyster og ikke toilax etc...

Lykke til:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er det da? noe man drikker? har ikke peiling jeg.. hehe

Skrevet

hvis du skulle drikk det, så vil det komme på lik linje som fex. dulcolax eller laxerolje og virker fra halsen og ut... Det er ikke alltid like bra for kroppen, magan og fødselsforløpet..

Mange har gode erfaringer, men det frarådes av de fleste du spør..

Oljeklyster skal bare virke i endetarmen og vil således ikke påvirke resten av kroppen.

Det er jo det de aller fleste av oss blir tildelt når vi dukker opp på fødeavdelingen alikavel..

Det står utførlig bruksanvisning på pakken..

Skrevet

Har aldri prøvd noe sånn... Hvordan funker det?? Blir man tømt med en gang etterpå, eller kan det komme ( litt nå og litt da )

Og er det veldig ubehagelig??

Skrevet

I endetarmen ja:-)) Hihi....

Du føler du må på toalettet ganske kjapt etterpå men virker best om du holder på det lengst mulig. Det stimulerer og hjelper å få rier om du er moden nok. Jeg gikk i fødsel 5-10 timer etter jeg hadde tatt det. Gikk laaaang tur etter klysteret og riene kom litt etter litt. Syntes også det er bedre å ta klyster hjemme enn på sykehuset når riene er så vonde.

Lykke til

Skrevet

litt flau, så jeg holder meg anonym jeg! ;)

men dette settes altså i rumpa såvidt jeg har skjønt.. men med en plastikksprøyte eller noe sånt? hvordan skal det evt gjøres?? hvor mye skal man ta?

hehe.. ser mange er imot det, men er man over tida og er moden så har jeg hørt at det ikke er farlig jeg og! du får det jo på sykehuset når du kommer inn uansett!! tror jeg må på apoteket en tur idag... :D

Skrevet

Det er en slags tube som du fører inn i endetarmen ja. Du tar hele tuben.. Er litt ubehagelig men ikke vondt.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...