Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha gu på 6 ukers kontrollen? Jeg er ikke konfortabel med at noen skal putte noe som helst oppi hønen på meg enda. Og ijaffal ikke legen min. Han er så uforsiktig. Kan jeg be om hendvisning til gynikolog istede?

Så en ting til mens jeg har opmerksomheten ;)

Er det vanlig med VELDIG mye utflod rett etter man har født? Jeg blødde bare i 2 uker, men har litt gulbrunaktig (sorry detaljen) utflod, og ganske masse. Har ingen kløe eller lukt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke, men det anbefales. Og det er fort glemt, i forhold til at du ellers kan komme til å lure senere på om alt er som det skal:-)

Men skjønner tankegangen ja, etter fødsel burde man liksom få en pause fra fremmede som grafser i underlivet.

Du kan sikkert be om henvisning til gyn, men det vet jeg ikke sikkert.

Siden du blødde i bare to uker, er det sikkert bare renselsen som sakte men sikkert kommer ut. Synes å huske at det var noe sånt etter blødningen med meg også.

Skrevet

Heisann.

Jeg "slapp" GU etter fødselen, legen spurte meg om alt var i orden og jeg svarte som sant var at jeg slapp unna uten så mye som ei skramme:) Han sa jeg bare måtte si i fra hvis det var noe. Samtalen er jo i hovedsak for å snakke om prevansjon ev. komplikasjoner eller spørsmål fra deg.....

Skrevet

hadde ikke gu før jeg skulle sett inn spiral jeg,,, 12 ukers kontroll

Skrevet

Hvis du føler at alt er som det skal være, er det ikke noe poeng. Det er ikke "obligatorisk" lenger. Jeg hadde ikke GU, fikk bare fjernet et sting som satt igjen. :)

Skrevet

Ja du kan fint be om en rekvisisjon til Gu hos en spesialist! Bare si du ønsker det etter fødselen!

Skrevet

Hos meg var det ikke spm om GU en gang.. Han bare spurte om alt gikk bra, og det gjorde det jo.. Så var ikke mange minuttene den kontrollen tok....

Skrevet

Hmm.. høres jo ut som jeg kan slippe. Jeg ble klippet da, og måtte sy, men det ser helt fint ut. Kjeden ser og kjennes litt herjet ut.. Akkurat som ting og tang ikke har trekt seg helt tilbake enda. Men det er vel normalt antar jeg.

Takk for beroligende svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...