Gå til innhold

Kompliserte spm ang dagpenger og OS. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan jeg skal gå frem nå som permisjonen min nærmer seg slutten...

Begynner å studere i august, og må flytte dit med vesla i beg av juli.

Skal søke dagpenger nå som permisjonen går ut, men skal ha en 10 dagers ferie etter to uker på dagpenger, og ellers søke vikariater før og etter dette. Noen sier at jeg da bare kan skrive på dagpengekortet som sendes inn at jeg har hatt ferie i etterkant( krysse av i ferierubrikkene), men er det ikke slik at en har plikt til å kunne møte på et par dagers varsel dersom Aetat innkaller til møte..? Så da må jeg vel varsle om ferie i forkant?

Og når jeg i tillegg søker som OS, som jeg da vet blir begrenset fordi jeg mottar dagpenger. Må jeg vente med å søke dette til jeg har fått innvilget dagpengene, eller kan jeg søke allerede nå, selv om jeg bare kan gjette sånn ca på hvor mye dagpenger blir på..?

Noen som ellers vet hvor lang behandlingstiden er på OS?

Og hvordan gjør jeg det når jeg begynner på skole og må ha mer i OS? Søker jeg da bare på nytt, siden situasjonen økonomisk har endret seg..?

Takk dere som kan svare :)!

Månebarn og lille gullet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke melde fra ang ferie, det er kun om du er sykmeldt.

Os kan du ikke søke om før du har vedtak på dagpengene. Sykt, men sånn er det. Trodde jeg skulle bli gal når jeg holdt på med det...

Bruker vel ca 3 uker på å behandle søknaden, opptil 6 uker. Be om rask behandlingstid.

Så søker du bare på nytt igjen når du begynner på skole, men da søker du så fort skoleåret har begynt. Dvs, tror kanskje du bare trenger å vise endring i inntekt.

Skrevet

er inne i det samme som deg nå.men fikk beskjed om å bare søke os så når det er innvilget og du får din første utbetaling fra nav om dagpenger så må du på trygdekontoret og vise utbetalingsseddelen.når du begynner på skole søker du jo utdanningsstønad og du får papirer på at du skal gå på skole så da leverer du bare bekreftelese på skolegangen din så blir os endret fra den dato.skal selv begynne på skole til høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...