Labbetøs Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Hvordan lager man det? Noen her som bruker det? Syns dere det funker??
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Jeg gav mye sukkervann til min kolikksønn. Vi gav med en plastsprøyte (i munnen) da vi så at en skriketur var klar. Det hjalp oss mye. Da han åpnet munnen for å begynne med hylene sine gav vi ganske mye sukkervann - og det hjelp med en gang. Desverre husker jeg ikke oppskriften. Prøv å søk!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Jeg blander med 1 dl kokt vann og 1 ss sukker. Har duppa smokken i det og gitt henne det slik for å roe henne ned når ingenting annet hjelper eller når hun har vondt i magen og f.eks. ikke får bæsja. På sykehuset bruker de det også for å roe ned, og det funker, men en må duppe masse.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Hun skal altså ikke ha 1 dl på engang...bare noen millilitere! Siden hun er smokkebaby fungerte det veldig bra å roe henne ned slik.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Sukkervann er bra ja hvis barnet har vondt i magen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Husk at sukkeret skal tilsettes da vannet koker. Ellers vil ikke sukkeret bli tatt opp så godt. Barnet tar ingen skade av det - og tenner har de jo ikke enda fått.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 Og for å kjøle det ned fort så kan du tømme ut nesten alt av vannet, for en skal jo bare bruke litt om gangen, og så legge flaska i kaldt vann.
Labbetøs Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. mars 2007 Rebekka fikk 2 ml sukkervann (er jo ikke mange sukkerkornene i 2 ml da...) på sykehuset da de tok blodprøve av henne. Det funket skikkelig bra. Hun ble så opptatt av sukkervannet av hun ikke gråt i det hele tatt. Da brukte vi det som avledning rett og slett. Lurte på å bruke det litt mot magesmerter istedet for minifom nå...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. mars 2007 #11 Skrevet 15. mars 2007 Snulla reagerte faktisk værre på minifom, så da er det jo bra at en har sukkervann. Trenger jo ikke så mye for at de roer seg ned. Så er det så bra at det fungerer i selve magen også...gjør jo så vondt for de små å bæsje og prompe!
jolanda Skrevet 15. mars 2007 #12 Skrevet 15. mars 2007 1 dl vann 1 ss sukker med sterk kolikk kan 2 ss gies,jeg har ved en feiltakelse sagt at du kan gi 50 ml,men det er 5 ml.event ta kontakt med apøteket der får du oppskrifter.fikk en oppskrift av helses på fenikel - kamille eller karvete. 1 dl kokende vann helles over 1 ts av teen/tørrstoffet. trekkes i 4-5 min. teen siles og avkjøles. Gi 1-2 ts før kveldsmåltidet. obs,teen skal ikke være sterkere enn anngitt,skal hvist hjelpe dette og
MammaDilla Skrevet 15. mars 2007 #13 Skrevet 15. mars 2007 Man kan også gi bebisen 1-2 ts med kloster sin ammete. Det skal virke lindrende. Sukkervann er generelt smertestillende på småbarn og kan trygt brukes. Ellers er søvn en måte å lindre mageknip på også. Så har bebisen veldig mye mageknip, kan en trilletur være lurt Da sovner i hvertfall pjokken min. Og et barn som sover har det vel bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå