MammaDilla Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Haha.. tredje innlegg på ti min. Aktiv bruker i kveld Jeg skal dele to flasker rødvin med to gode naboer i morgen. Pjokken er 6 uker gammel og tar flaske når han er sulten (bruker pupp til kos og næring). Pappaen skal være hjemme med han og jeg er 50m unna. Det jeg lurer på er når kan jeg tidligst amme han etter siste glass? Bør jeg ta opp melk fra frysen så han har til morningen også, eller holder det med flaske om kvleld og natt? Tipper vi gir oss i to-tiden.
Amabolla Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Heisann Det er jo sånne regler som sier at man skal vente 3 timer hvis man har drukket ett glass vin-se på ammehjelpen.no. Kan du kjøre bil så kan du amme:) Jeg har ammet vesla på morgenen etter noen øl på byen. Men hun var da litt eldre. (det var ikke no fyfy hint til deg-men fikk ikke rota meg til no gå ut å være i lag med venner før litt seinere:)) Kos deg du- og blir det kræsj med flaskenekt og div på morgenen så går det nok heilt fint å amme:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Jeg drakk 9 rusbrus på lørdag, ammet igjen kl 14. Så da kan nok du amme igjen på morran etter en 3- 4 glass rødvin! =)
MammaDilla Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2007 ok. Takk for svar Jeg har jo ingen planer om noe mer enn to tre glass. Og det er sikkert meeer enn nok etter å ha vært total avhold i ti mnd.. tihi
Blomman Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 helt riktig at det er nok etter å å ikke drukket på en stund;_) man blir nemlig mye fortere beruset etter mange måneder uten alkohol. Og blir man beruset kan man nemlig miste utdrivningen for korter eller lengre tid -av g til permnent(altså ødeelegger for evt senre amminger) På ammedebatten finnes ett innlegg til skrekk og advarsel (sterkere drikker enn vin og øl som shots og brennevin har større tedens til å hindre utdrvningen..)Det er ikke godt å få spreng og ikke får ut melka.... iiiiiik Så kos deg med venner og et par glass vin du ;-)
Blomman Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 her er tråden.... http://www.dinbaby.com/forum/thread/8569624
MammaDilla Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2007 Det hørtes ikke noe godt ut. Jeg skal be om resept på syntocinon hos legen i dag. Den neseprayen skal være god for utdrivningsrefleksen. Strever med å få pumpet ene puppen. Den bare vil ikke liksom. Skal kose meg med noen glass vin og heller spraye meg om jeg blir like uheldig som hun stakkars jenten på linken du sendte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå