Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Hei! Så kjekt å kunne få svar fra en mann! Dere har ofte et annet syn på ting, og kan kanskje gi meg noen tankevekkere eller gode råd? :-) Jeg har to jenter på 6 og 8 år, rakk å gifte meg, få to unger og skille meg på fire år! Ikke helt som planlagt kan man si, men men...:-) De to eldste bor hos meg 9 av 14 dager! Heldigvis synes de å trives med opplegget, og er harmoniske barn! :-) I tillegg fikk jeg datter nummer tre med ny samboer i fjor høst! Jeg føler meg veldig veldig heldig! :-) Men så er det slik at jeg ønsker meg nummer fire, ikke sambo, han syns tre er mer enn nok! De 3-4 åra jeg var alenemor, så jeg hvor bra det var at de to jentene mine alltid hadde hverandre, rammene rundt vekslet (og veksler) jo mellom to familier, men søstra si hadde de alltid med! :-) Det var en stabilitet i det, og det føltes godt syntes jeg! Jeg tenkte at skulle det bli en ny mann på meg, så ønsket jeg meg to tette barn til! To kull! ;-) :-) ...og ny mann ble det, en helt super + kjekk + oppegående ungkar på min egen alder! Helt utrolig! Også ble det baby! Men å gå fra en ungkarstilværelse til en trebarnsfartilværelse på ett år er dramatisk, og han mener tre er nok! Noen ettermiddager står ting på hodet og energien og humøret er på hell, og da skjønner jeg hva han mener, det er jo ikke bare idyll, men så er det dette fjerde barnet jeg så lenge har forestilt meg at jeg skal få! Tror jeg kommer til å føle at jeg mangler et barn hvis jeg ikke får en baby til! :-) Men to må man være, så har noen tips eller framgangsmåte for å overbevise samboeren min, så kom med det! :-) Minstejenta er bare 6mnd så jeg tenker ikke på å starte med en gang uansett, men jeg er 34 til høsten og har ikke lyst til å drøye det så veeeldig lenge heller! Visst er tre barn hektisk, men situasjonen stabiliserer seg jo mer og mer ettersom den yngste vokser til (hun sover allerede hele natta)- og de to eldste er jo borte over en tredjedel av tida! :-) Samtidig er det litt skremmende å få barn nummer fire, for selv om jeg har hatt problemfrie svangerskap og fødsler- hva om det skulle være noe galt med den siste babyen, når man har tre fra før, er det mange som blir rammet hvis familien blir snudd på hodet! Og hvis det var jeg som hadde presset igjennom at vi skulle ha en til...sambo er av den typen som helt sikkert ville ha stilt opp og tatt sin del av byrden, men... Hm. Synspunkter, karer? MAJ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå