Gå til innhold

Noen som vet ang. fødselspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å få to barn tett. Hvordan er det da med fødselspenger? Jeg jobbet 100 %, og har nå 80% lønn. Vil jeg da få 60% hvis jeg ikke rekker å komme tilbake til jobb? Eller vil jeg ikke få noe fødselspenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselspengene nå er grunnlag for fødselspenger, ja. SÅ velger du 80% og ikke rekker å jobbe før nestemann kommer vil du nok ikke leve fett neste år...

Skrevet

Det er vel ikke sånn at man får 80% av sine 80%?? Tror jeg?

Jeg tror man får samme lønna som man har nå.....

Noen som vet helt sikkert her?

Lurer litt jeg også...

Skrevet

Har spurt på forum under fødselspenger også, håper noen vet sikkert da dette er ganske viktig.!

Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at du får 80 % av 80 % hvis du velger 80 % en gang til. Men velger du 100 % lønn denne gangen får du nok det samme som nå.

Skrevet

Du får det som du har nå!!! Helt sikker!!

Bare tull at det er 80% av 80% osv..

Skrevet

ta en telefon til NAV og spør! ikke sikkert du har rett på fødselspenger så lenge du ikke har jobbet i 6 av de siste 10 mnd... Da får du eventuelt engangsstønaden (litt over 30.000 tror eg) istede. Men jeg vet ikke, du får ringe NAV sånn at du vet hva du har å forholde deg til!

Skrevet

Du får det du har nå... altså 80 %. Eller så kan du velge 100%, da får du jo det du hadde i lønn før du gikk ut i permisjon. HELT SIKKERT

Skrevet

Det er ikke sånn jeg har forstått det... Har en venninne som er i den situasjonen og hun sa det ble 80% av 80% altså 64%... Men er jo mulig jeg har misforstått. Bedre å ringe og bli sikker enn å tro at du får mer enn du får:)

Skrevet

Jeg har to tette selv, 15 mnd mnellom mine og man får ikke 80 % av 80 %, men det samme man hadde sist.

Men man må ut i arbeid, være reg. arbeidsledig eller sykemeldt mellom permisjonene.

Ikke noe økonomisk tap på to tette !!!

Skrevet

hva hvis man ikke rekker å jobbe i mellom tiden, da har man vel ikke rett på det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...