*Magic* Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Vi har et gammelt hus som er varmt på sommeren og kaldt på vinteren. Soverommene er ekstremt varme på sommeren, og får vi en like fin sommer i år som i fjor så er det nesten umulig å få noe søvn her i huset. I fjor rant vi nesten bort alle sammen, og jeg vil gjerne få gjort noe med problemet før sommeren er her. Noen som har noen gode forslag til hvordan vi kan få en grei temperatur på soverommene? Hva med f.eks. takvifte? Alle tips og råd mottas med takk:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Hva med en både lystett og varmetett gardin? De er utrolig effektive. Anbefaler ikke vifter til barnerom. Det å ligge i trekk (selv med varmluft) gir forkjølelse veldig lett.
*Magic* Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2007 Vi har lystett rullgardin, men hvor får jeg tak i varmetett gardin?
Mari26 Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Varmepumpe måtte vært noe for dere. Den varmer om vinteren og kan brukes som aircondition om sommeren:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Man bestiller varmtette gardiner der hvor man kjøper lystette. De sender gjerne de lystette inn for å få satt inn en ekstra film på baksiden. De fleste gradinbutikker selger også egne "varmetett- gardiner". Slike man henger bak de vanlige gardinene. Slike man ofte ser på syden-hotellene. Man kan også få kjøpt et filter eller film til å feste på vinduet. Kjøpes på Biltema. Men da blir vinduet mye mørkere - og jeg synst ikke det var så veldig mye effekt i dem. Ikke bruk både filter og gardin samtidig iallefall - da vil vinduet sprekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå