Gå til innhold

Egne ammerom på store shoppingsenteret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i utgangspunkt ingenting imot amming hvor enn det måtte være. Jeg har gjort det selv, både på cafe og på en benk midt i shopping senter.

Men jeg skulle gjerne ønske at store shoppingsentre hadde et eget rom, hvor man kunne sitte i ro og mak for å amme. Rett og slett både for den ammede sin del og for barnets del. For jeg tenker at en ting er å amme under kafe besøk, en annen er å finne en kafe og amme der, og kjøpe noe drikke/mat selv om man ikke er sulten eller tørst.

og sitte på en benk midt i senteret, er stressede for både mor og barn. da har jeg egentlig bare ammet litt for å stille den verste sulten og få slutt på gråten, og komme meg fortest mulig hjem og amme ferdig.

Dette vil være bra service ovenfor spebarnsmødre som kanskje på den måten kommer seg mer ut

Hva syns dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!!! Har tenkt på det MANGE ganger! Hm.. Galleriet i Bergen har ammerom, tror jeg... :)

Skrevet

Det er mange shoppingsenter som har ammerom, men det er også mange som ikke har det. Bor selv på vestlandet og her er de ikke noe særlig flinke med hverken lekerom eller ammerom.

Skrevet

Det hadde vært topp det. Jeg har også lett etter egnet sted for amming og kjøpt mat bare for å sitte inne et sted.

IKEA er et av de få stedene som virkelig er barnevennlig. Egen ammekrok, fint stellerom, egne vogner egnet for bilstolen, mikro med mer, og har du glemt bleier får du jammen meg det også. Heia IKEA !

Skrevet

På kjøpesenteret her i Ytre Langtvekkistan er det fatisk ammerom :) hihi... Helt nyoppussa, kjempekoselig! er ikke så verst å bo på landet likevel :)

Skrevet

Steen og Strøm i Larvik har ammerom, kjempeflott! Skinnstol, to toaletter (stort og lite) og stelleplass. Jeg har brukt det en del. Vet ikke om det er på alle Steen og Strøm? Helt genialt. Jeg er av dem som ikke liker å amme offentlig, dessuten er lillegutt fryktelig nyskjerrig for tiden, så han vrir seg rundt til alles innsyn... :/

Skrevet

Jeg bor i Bergen, og her er det ammerom på Vestkanten, Bystasjonen, Lagunen og Galleriet. (Har ikke sjekket flere steder!)

Skrevet

Jeg bor i Skien, nå er det ikke mange store shopping senteret man har her eller i Porsgrunn, men har ikke ammerom der. eller har de det, bare jeg som har oversett i ammetåke.

I porsgrunn er det et shopping senter som heter down town, er en del av steen og strøm kjeden. Har ikke sett om det er eget ammerom

Skrevet

På Strømmen storsenter er det amme-/stellerom inne i Fru Lyng butikken. Der er det micro også. Det savner jeg noen steder, jeg ammer ikke. Greit å ha et sted å varme flaska =)

Skrevet

Problemet med ammerom, er at de gjerne også tjener som stellerom. Ammerommet på vår lokale kjøpesenter lukter sterkt av bæsjebleier. Det kunne dermed ikke falt meg inn å sitte der inne og amme!

Skrevet

her i bergen har de det på alle sentre omtrent tror jeg.. sarotr, lagunen ( har to kjempe fine) vestkanten, galleriet, bystasjonen, Ikea, åsanesenter (tror jeg...ha rikke vært på det da...)...hmm.. er det noen steder jeg har glemt kanskej?

syns alltid det er micro og en sofa på disse rommene jeg... er veldig fornøyd..;)

Skrevet

Åsane Senter har ikke.. Men det finnes ett pittelite, veldig ukoselig på Arken..

Skrevet

Både oasen og amanda i h.sund har ammerom. Genialt ;)

Skrevet

Jeg savner et ammerom på Kvadrat. Skal være norges største kjøpesenter,men har bare et stellerom - ingen ammerom - og heller ikke et lekerom. Fy.............!

Skrevet

Helt enig, jeg skulle gjerne ammet i fred og ro...men hvis alternativet er å gå hjemme til jeg blir sprø fordi jeg ikke har noe sted å amme når jeg er ute, så ammer jeg hvor enn det måtte la seg gjøre å få sitte ned nesten.

Skrevet

Magasinet i Drammen har ikke engang stellerom. Og toalettene har ingen steder det er mulig å skifte bleier. Ikke er det ammerom heller.

Skrevet

Strømmen storsenter har klart det beste stelle/ammerommet :) SYnes ofte at stellerom blir så små jeg, bare en stol dyttet inn på en handicap toalett liksom. På strømmen er det et stort rom med 3 skinnsofaer (en hjørnesofa) to stellebord, lekehjørne for større barn og micro til å varme flasker og middagsglass i. NÅ sluttet jeg å amme for leeenge siden, men vi er alltid innom der når vi er å handler. Så mye greiere å skifte bleie på et sånt sted for eks.. Nei, flere sentre burde lage et sånt rom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...