Gå til innhold

Ultralyd i morgen! tips, råd, kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ultralyd i morgen.. Endelig :-D

Lurte på, dere som allerede har vært til det - er det noe dere vil anbefale å spørre om? Noe man kan ha i bakhodet i forhold til undersøkelsen? Hva gjorde at din UL ble ekstra bra, eller litt for dårlig?

Jeg er også litt usikker på om jeg vil vite om det er gutt eller jente. Men dere kan jo gjette om dere vil - så skal jeg nok fortelle om vi fikk vite hva det var eller ei (så lenge dere lover å ikke si det til familien, for de skal uansett ikke vite hva det blir før den blir født..)

Min graviditet til nå, forøvrig:

. ingen kvalme

. veeldig trøtt fra desember til midten av januar

. vårt første barn

. ganske mye sex rundt befruktningstidspunktet - men ikke planlagt bebis.

. ingen plutselige lyster, men frukt og friske ting smaker bedre enn leverpostei og koteletter..

. kaffe var no go de første fire månedene av graviditeten. Smakte bare ikke.

. kinesisk fødselskart, spådame og våres begge magefølelser sier jente - men hele svigerfamilien sverger at det er en gutt.

. tørr hud, men ingen kviser eller noe sånn

. strekkmerker på lårene :(

. har kjent liv i nesten en måned

. har forsåvidt fått mage, men om den er høy eller lav, eller rund eller melon, eller noe.. det aner jeg ikke. Her er bilda fra 13+1 og 19+0, så kan dere jo eventuelt vurdere.

http://i10.photobucket.com/albums/a112/klinkekule/131.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a112/klinkekule/dscn4611.jpg

Gleder meg!! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskeig å gi spesielle råd, for kordan ultralyden blir kommer veldig an på legen du får osv. Men eg tippa du vente ein gut ja. Lykke te imåro! Berre gled deg:)

Skrevet

gleder meg masse :)

har jo allerede vært en gang, men tenker det blir bedre denne gangen!!

Skuffende at ikke flere gjetter da. Det må dere gjerne. :)

Hvorfor tror du gutt, egentlig? er det fordi kvalmen ikke var der? For det er det mange som sier - "er du ikke kvalm, så er det en gutt.."

Skrevet

jeg tror du får jente... du har så mange likhetstrekk fra min graviditet og jeg venter en jente. vet ikke hvilke råd jeg kan gi.. det jeg var mest opptatt av var om alle organer og alt var som det skulle og kjønn:) jeg bare måtte vite det. blir spennende å høre hvordan det har gått og hva det blir hvis du velger å ville vite det. lykke til imorgen og gled deg masse!! det er helt fantastisk

Skrevet

Jeg tipper også gutt...

Skrevet

trur du har jente i magen :)

Skrevet

Jeg leste det du skrev veldig raskt, men jentefølelsen var der med en gang. Selv om du beskriver svangerskap som er veldig likt mine (både det første og det jeg er igang med nå, tipper vi er like langt), og jeg har en gutt og får en til.... Spennende!! Lykke til.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk tips om å drikke kaldt/søtt før ultralyden for at babyen skulle være våken hvis du ikke kjenner at den er i aktivitet da (er ikke bra at den spreller for mye heller for da får ikke jordmoren tatt de målene hun skal).

Lykke til med UL!

Skrevet

jeg tipper gutt:)

Skrevet

jeg tror også du får jente, da jeg selv venter jente og har hatt ganske like symptomer som deg:-)

lykke til i morgen!

Skrevet

Tipper jente, fordi du har mange like symptomer som meg (bortsett fra at jeg hadde ekstrem kvalme...men det hadde jeg med gutten min også). Spesielt det med at du liker frukt og friske ting og ikke leverpostei ol - akkurat sånn er jeg også:o)

Lykke til i dag da:O)

Skrevet

Sånn, da var det overstått. :-)

Jordmoren så gjerne etter kjønn, men de hadde en policy, om at de KUN sa det om de så det 100% sikkert (ikke noe sånn, #her er meest sannsynlig kjønnslepper#, lissom..), så vi fikk ikke vite det. Men, ALT det andre var i orden, og bildene ble så klare og fine atte! Inge huller i bukveggen eller hjertet, og fint fungerende alt mulig. SÅ deilig å vite at alt er i orden

Ble skubba 4 dager, slik at det er den 12. og ikke den 8. august som gjelder lenger, men det er da helt ok det også :)

En annen ting, er at jeg får en ultralyd til :-D

Den 21. mai, når jeg er ca 28 uker på vei. For å sjekke veksten og alt det der. Ble ikke gjort noe stort ut av det, jeg har lavt stoffkskifte, men som tross alt har lagt stabilt de siste årene. Så det er bare for å være føre var.

Så, mye å se frem til i mai :)

Skrevet

tror gutt jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...