Benni-min Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Jeg hører ikke til her, men kanskje jeg får svar likevel. Hvor mye koster setet, og er dere fornøyd med det? Går det an å leie det, eller må man kjøpe det?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Kjenner ikek til det med leie, men vi kjøpte vårt på ca 2500 på salg (hos mekonomen), tror veil. utpris er rett rundt/over 3000. Vi er kjempefornøyd - snuppa sluttet med sutring i bilen når vi fikk det (sitter høyere, ser mer). Står stødig og greit også, selv om det tar stor plass, men det gjør øjo forsåvidt alle sånne seter for tida (som kan brukes bakover). Nå nærmer snuppa seg 2 år, og vi har nå snudd den så hun sitter fremover. Verken jeg eller pappaen klarte å konsentrere oss om kjøring når snuppa vrælte i baksetet fordi hun var lei av å bare se lyktene til bilen bak ) Kjekt å ha mulighet til å velge uten å måtte investere i ny stol når den hun har fint passer.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Vi er veldig fornøyd. Betalte ca. 2700 kr. for det (på salg)
winneboo Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Vi betalte 2499kr da det var på salg i en babybutikk. Koster vel litt over 3000 til vanlig pris. Er kjempefornøyd med det Snuppa sitter høyt og det er veldig god beskyttelse for hodet. Så hun sitter godt inni setet så om vi blir kjørt på fra siden så blir hun ikke truffet rett i hodet siden det er så god beskyttelse på sidene. Hun liker veldig godt å sitte i det siden det står litt høyt oppe, så da ser hun ganske mye. Vet ikke om det kan leies desverre.
Mari26 Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Vi betalte 2700,- på tilbud på Barnas Hus (full pris var 3200,-). Er veldig fornøyd med setet!
altommeg Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Joda går an og leie også kommer litt an på hvor man bor, men med et sete man kan buke så lenge vil det ikke lønne seg og leie om det da ikke er bare for en helg eller noe. Naf og sånn leier vel også ut.....
mammmamia ** Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Du må uansett ta med bilen din i butikken og få prøvd setet i bilen, med ungen oppi! HTS-setene tar forholdsvis stor plass bakovervendt, og det er viktig at ungen blir sittende godt i setet! Når det gjelder å leie lønner det seg faktisk ikke nei, det skal tross alt brukes i 2-3-4 år og da kan du jo regne ut kostnaden, det koster ca 100 kr i mnd å leie gjennom If (?) i hvertfall..! Men det ville jeg uansett ikke tatt sjansen på, du vet aldri hvem som har hatt setet før deg, og hva det har vært utsatt for...
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Sjekket nettop prisen på det setet, og det kostet 3200,- Det ser ut til å vre et bra sete, og vi komer til å kjøpe det! Noen som har erfaring med benplass frem til 4 årsalderen mtp dette setet??? Vet at man kan snu det fremovervendt når de er 2 1/2 år, men de anbefaler jo alikevel, at de sitter bakovervendt til de er 4 år - pga sikkerheten (nakkeslang mm)
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 man kan ha de fremovervendt så lenge de er ni kilo, men annbefales jo ikke selvfølgelig... man får andre seter som har bedre benplass enn dette da man har den mot kjøreretning.. men likevel jeg ville gått for dette sete.. det er et veldig bra sete. også det som ble nevnt over her at det er litt høyere enn andre seter. barnet ser bedre ut.. det hender jo at det kan bli et problem at de ikke ser noe.. det blir da kjedelig.. og man må gjerne snu setet før enn hva man ønsker fordi barnet hyler på hver eneste biltur.. vi har et sånt sete i hver bil og er veldig fornøyd med det. føler meg trygg da han sitter i det. og han sitter veldig fint der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå