Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan deres babyer sover gjennom døgnet. Tulla mi er 6 uker gammel og sover kjempegodt om natten, men om dagen er det nesten umulig å få henne til å sove. Når hun sovner om dagen tar det som regel ikke mer enn 1/2 time før hun er våken igjen - noen ganger mindre en det også. Hvis jeg er ute og triller eller kjører bil sovner hun fort, men så snart vogna eller bilen står stille så våkner hun.

Hun er forferdelig grinete om dagen, og det virker som om hun er trøtt..

Legger henne rundt 19-20 tiden om kvelden, og da tar et vanligvis ikke mer enn 10-15 min før hun sovner. Da våkner hun gjerne ikke før mellom 2 og 4 om natten, og sover igjen til rundt 6 tiden om morgenen. Deretter sover hun fryktelig lite, og er som sagt veldig grinete om ettermiddagen.

Hun får kun morsmelkerstatning, og det er nok derfor hun sover så godt om natten.

Hva gjør babyene deres? Litt usikker på om tulla mi sover altfor lite..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på seksukerskontroll i går, og da mente HS at de som sov såpass godt og lenge på natta ofte hadde mindre behov for mye søvn på dagen, men hvis jenta di er sur og virker trøtt trenger hun vel mer søvn ja. Merker på min tass at hvis han rekker å bli overtrøtt før jeg får lagt ham på dagtid (og det skal ikke mye til...) sover han bare en halvtime eller så før han våkner og er helt krakilsk.

For å svare konkret - min tass sover stort sett til i 6-7-tiden om morgenen, avhengig av hvor lenge storebroren lar oss sove. Så har han en 45-min dupp i bilen på vei til barnehagen med storebror (mellom 8 og 9 en gang) og gjerne fra 10-12. Så blir det gjerne tur ut eller noe, men uansett sover han igjen i bilen i 15-16-tiden. Så er det gjerne pupping i ett mellom matlaging og middag osv, badetid i 18-tiden og så sovner han for kvelden 19 hvis jeg er heldig, 21 hvis han er overtrøtt og sulten. Han får forresten bare mm, så han spiser igjen i 23-tiden (vekkes til nattmåltid1 når jeg legger meg) og igjen i 3-tiden.

Ikke at jeg tror du ble noe klokere av det...:)

Skrevet

Betty: Hørtes akkurat ut som min baby, bare at hun får puppelupp:) Hun sover ikke i spes lange omganger på dagtid, da er det mye kjekkere å snakke og kose med mamman sin:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...