Gå til innhold

Fosteret var dødt:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele veien sagt at jeg trodde noe var galt, men ingen ville høre.

Var også hos jormor i uke 13 og hun beroliget med at livmoren vokste fint.

Så på søndag kom det litt blod og jeg ringte legevakta. Fikk beskjed om å bare vente å se om det kom ut noe... Forferdelig!

På mandag hadde jeg kontroll hos legen og han fant ingenting på ul, jeg var da i uke 17. Ble sendt på sykehuset til innvendig ul, og der ble det konstantert at fosteret var dødt og hadde vært det siden uke 8.

Ettersom ingenting hadde kommet ut, måtte jeg komme tilbake på tirsdag(13/3) for utskrapning.

Dette var så kjett, der trodde jeg at jeg nesten var halvveis. Syns det er så rart at jeg ikke hadde noen smerter eller noe som helst.

Må jo si at jeg er så heldig å har verdens deiligste sønn på 5 1/2mnd. Det hjelper, har nok å henge fingrene i..

Vil bare ønske alle lykke til! Kos dere masse med den voksende magen og alle beundrene blikk. Ingenting er så fint å se som ei som er gravid:)

Ha en fortsatt fin kveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff...dette var leit,men et nokså tragisk tilfelle der helsevesenet ikke rekker til..kan ikke forestille meg hvordan du har det,men føler virkelig med deg,hvorfor kan ikke helsevesenet ta oss litt mer på alvor..hva koster det egentlig dem...men bra at du finner trøst i den lille gullklumpen du har hjemme,og velkommen tilbake;)

Skrevet

Huff altså, så trist!! Dette med MA har alltid forundret meg. Det er så merkelig at kroppen ikke frastøter seg den lille når det ikke er lenger liv. Klart du føler deg lurt, dette må være veldig vondt for dere. Gir deg en stoooor trøsteklem..

Skrevet

Kan ikke si annet en at jeg tenker masse på deg, og ønsker deg lykke til videre.

Det er så leit at man ikke skal bli hørt!!

Skrevet

Trist å høre! Gikk gjennom det samme for 1 1/2 år siden, så vet at det er tøft! Hadde også følt at noe var galt lenge, var hos legen i uke 11 og hun bagatelliserte mine bange anelser... Begynte å blø i uke 12, fikk beskjed av samme lege å se det an (blødde bare pitte-litt) hun mente kroppen ville ordne opp selv om noe var galt. Fikk ny time hos henne i uke 16. Heldigvis oppsøkte jeg legevakten rett etter å ha vært hos legen min fordi jeg var overbevist om at noe var galt. Der ble MA påvist og utskrapning dagen etter. Fosteret hadde vært dødt siden uke 7/8.

Var en påkjenning å måtte kjempe for å bli trodd i en sånn situasjon.

Nå er jeg imidlertid gravid på ny, i uke 21. Har krevd tett oppfølgning, noe jeg har fått hele veien denne gangen. Det har vært viktig for meg denne gangen å stadig få bekreftelse på at fosteret har det bra, orket ikke tanken på å gå med dødt foster en gang til...

Håper du snart er tilbake her med baby i magen, og krev tett oppfølgning om du føler du trenger det!!!! Du får trøste deg med at abort er svært vanlig i den tiden fosteret ditt døde, og at du ikke kunne gjøre noe fra eller til.

Lykke til fremover :)

Skrevet

Detta va ikkje kjekt å lesa. Kjempetrist. Vil berre senda deg ein trøsteklem og ønska deg kjempemassse lykke te videre. Kos deg med det "gullet" du allerede har!

Skrevet

uff:( kjempe trist..:( håper å se deg tilbake snart da:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Så trist!:-(

Trist at du ikke blei hørt...helsevesenet suger jo som bare det! Men uansett ingenting de kunne ha gjort...naturen kan være så teit noen ganger!

Håper du koser deg masse med Leo nå! Sender deg en STOR klem!

Skrevet

Så trist =0(

Trøsteklemmer i massevis fra

Skrevet

Huff dette var leit. Kan ikke ne gang tenke meg til hvordan du har det... Jeg håper det går bedre neste gang... sender gode tanker til deg og din famile...

Skrevet

Uff... Det var trist å høre. Føler virkelig med deg!

Samtidig blir jeg så forbanna på helsevesenet som ikke tar ting mer alvorlig. Hvor mye hadde det kostet de å sjekke hjertelyden første gang du var der? Et par minutter...

Godt at du har den lille å bruke tiden på nå. Så ønsker jeg deg all lykke til videre! Det fortjener du!

Stor klem fra meg!

Skrevet

Sender deg en liten trøsteklem.. kjempe trist at sånt skjer... har hatt ma selv, og man merker ikke det.. det fikk jeg beskjed om av legen også...

lykke til videre og håper du kommer snart tilbake ;o)

stor klem

Skrevet

sjekket de ikke hjertelyden paa alle kontrollene???

det pleier de jo aa gjore!!!

Skrevet

Ikke sikkert man finner hjertelyden når man ikke har kommet lengre uansett.

Legen strevde med å finne på meg når jeg var i uke 20. Før uke 16 så sjekker ikke legen eller jordmor dette på mine kontroller.

Skrevet

Veldig trist å høre.

Føler så med dere.

trøsteklem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...