Gjest Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 http://oslopuls.no/nyheter/article1691989.ece Vil dere være med å amme dem fordervet? Et dib treff der en av de nærmeste dagene. Så ammer vi mens vi koser oss med en god lunsj. Nekter å fjerne oss for å amme. Og hvis de truer oss, så lar vi ungene skrike til servitørene blir gale. Evt vi nekter å betale for maten. Jeg betaler nemlig ikke hvis jeg blir kastet ut. Er det noen andre som har noen ideer?
Lille søtnos Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har ammet "offentlig" i Oslo, og har tilgode å se at noen setter maten i halsen av synet. Det var å trekke den litt langt.
Murmeline Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Har aldri vært der, er det en fin restaurant med hvite duker, eller er det en vanlig restaurant for "vanlige folk"? Kanskje jeg må ta en Oslo-tur? Hehe...
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Rare meg tror jeg ville foretrukket å sette meg i en sofa i kjelleren i stedet for å amme i cafèen. Hm. Men å ikke få lov å amme i cafèen er helt unaturlig, spør du meg. Hva med cafèer som ikke har en sofa i et annet rom, for eksempel? Skulle man satt seg på trappa og ammet der?
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 HVis dere trodde artikkelen var provoserende, prøv kommentarene. En presterer å uttale at mødre tror de eier verden! Riktig det! Når man vil mate barnet sitt, rolig i en stol på en kafe eier man verden! Thaaats right folks! Ikke bare det; ofte vil disse frekke mødrene at bussen ikke skal begynne å kjøre før man er ferdig og betale og har kommet seg tilbake og kan hindre vogna i å velte OG vi vil gjerne ta heisen når vi har vogn sånn at vi slipper å miste vogna og barnet ned trappa. Skyt småbarnsmødre! Vi er bare i veien!
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Sweet Amber ja, og så er å amme offentlig det samme som å runke offentlig. Jeg har ammet i barnehagen til eldsten, absolutt det samme som om mannen min skulle ha runket der....
Lille søtnos Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 For ikke å snakke om at vi vil komme oss gjennom en vanlig butikk UTEN å rase ned 5 hyller underveis....ganske så kravstore, ja
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Oi, du er pedo du altså.... Fort, hva er nr til 112???dette må anmeldes!
somm@r Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har også lyst til å amme der jeg vil, men har ingen problemer med å forstå at noen ikke liker det, Da går jeg heller en annen plass. Reagerte på at hun sa det at hun ikke ville blotte puppen for de som skulle på toalettet. Men å blotte puppen for de som sitter å spiser var helt greit. Forstår ikke helt tankegangen til den dama der da. Så jeg tror ikke jeg blir med på den lille gjennomtenkte planen din. Men kos dere!
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Tror at det hun mente var at hvis hun sitter alene nede i ved toalettene og ammer, så vil jo alle automatisk legge merke til henne. Sitter hun oppe sammen med resten vil vel knapt noen se i hennes retning. Sånn sett blir hun jo på utstilling hvis de gjennomfører "sofa-planen". Sånn forstod jeg det i hvert fall.
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #11 Skrevet 15. mars 2007 nemlich, og i tillegg hvis man har sånn unge som meg så ammer jeg kontinuerlig, så da hadde jeg måttet inta lunsjen i en sofa foran toalettet uten å kunne snakke med venninnene mine.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 15. mars 2007 #12 Skrevet 15. mars 2007 Lite gjennomtenkt plan. Hm. Ja, du sier noe. Jeg har diskutrert dette med Fjertila nå, og vi er enige om at det må iverksettes flere tiltak: 1: Tagge en diger pupp på fasaden, gjerne vinduet. 2: Bytte ut noen bokstaver i skiltet til Süd Vest slik at det blir Süg Bryst. 3: Stille seg utenfor lokalet med gitar og synge "This is puppaganda" 4: Sette inn en helsides annonse i Aftenposten på vegne av cafèen der man reklamerer med gratis brystmelk i kaffen / kaffe amme-latte. 5: Klusse på alle menyene deres slik at alle rettene heter PUPP. Amen.
FrøkenSprøken Skrevet 15. mars 2007 #14 Skrevet 15. mars 2007 Hadde jeg framdeles bodd i Oslo, (og framdeles ammet) skulle jeg ha blitt med dere
Blomman Skrevet 16. mars 2007 #15 Skrevet 16. mars 2007 dytter - for en plan Dodge og fertila!!!! Superbra!!!!
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #16 Skrevet 16. mars 2007 Ja, skal jeg sette opp et treff? Jeg vil være med!
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #17 Skrevet 16. mars 2007 JA! Babytreff, også ser vi på servitøren med bambiøyne og spør hva vi skal gjøre når for mange babyer vil ha mat samtidig til at det er plass til alle i sofaen Jeg har buss som stopper rett ved, så jeg er gjerne med på morroa...det er farlig å provosere mødre hjemme i permisjon
Harald Ripultfør Skrevet 16. mars 2007 #18 Skrevet 16. mars 2007 Det er godt det finnes damer med bein i nesa sånn som dere. Jeg derimot hadde aldri turt å amme der når de ikke vil.. Kanskje en grunn til at jeg ga opp ammingen (sammen med andre årsaker) Jeg følte at jeg ikke kunne gå ut med tulla mi i frykt for å amme offentlig fordi jeg er redd for at folk skal syns jeg blotter meg og er ekkel. Jeg angrer veldig nå, at jeg lot min egen frykt, og andre menneskers dumme meninger bety noe, så jeg begynnte å gi mme istedetfor og ikke mm som hadde vært det beste for lille tulla mi..
♥sjiga♥ Skrevet 16. mars 2007 #19 Skrevet 16. mars 2007 morsom tanke men hvorfor støtte de med penger for dårlig oppførsel. det er et ikke sted for meg, og kommer til å ligge unna når jeg er ferdig med å amme å. heller Boikott ...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #20 Skrevet 16. mars 2007 Supert! Jeg har faktisk vært der på søndagsbrunch tre søndager på rad - og AMMET uten at det har sagt noe... Her en kveld i forrige uke, ble vi kastet ut. Vi gikk uten å betale for maten! Herregud, har aldri vært så sint i hele mitt liv. Vi har brukt Süd Øst for alt det har vært verdt frem til nå (veldig nærme nabo) men ei lengre - Glem det... Lurer på hva de kommer til å si til sommeren på uteserveringen... Lykke til... Og nei, de har ikke vhite duker og er ikke spes fancy (bortsett fra en og annen kjendis i ny og ne... Håper de boikotter også!) Som venninna mi sa: Hva tror du om oss når vi kommer inn m spebarn på kvelden, vi vil være sosiale vi også... Og jeg må si; Ingen av mine ammende venner BLOTTER brystet når de ammer, det er en egen kunst å lure frem pupp og få den inn i minstens munn uten at noen legger merke til det... Selv min mann som var veldig skeptisk før vi fikk barn, er helt imponert. BOIKOTT SüD ØST OG andre liknende steder.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #21 Skrevet 16. mars 2007 Denne aksjonen er vel sikkert en måte å gi dem en liten sjanse på, men helt enig, dersom de ikke ombestemmer seg er det jo bare å boikotte. Og siden veldig mange i målgruppa til stedet er/har vært/snart blir eller er nære venner/familie med småbarnsforeldre kan de nok komme til å merke det på omsetninga dersom dette når bredt ut.
OsloMor Skrevet 16. mars 2007 #22 Skrevet 16. mars 2007 Utrolig provoserende!!! Det fikk meg til å skrive mitt første leserinnlegg, siden spørsmålet til Aften-aften var :"greit med offentlig amming?" Jeg bor like ved Sud-øst, og når uteserveringen åpner der, er det bare barnevogner og ammende mødre å se, så da går det vel så som så med omsetningen deres hvis det er ulovlig Hvis noen skulle være i tvil, så er jeg altså for offentlig amming, eller for å si det slik:jeg er for i gi barnet mitt mat når det er sultent. GRRRRRRRRRR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå