Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Hm.. har jo vært så mye diskutert fram og tilbake.. skrikekurer og det ene og det andre.. tittet litt på søvndebatten også. De eneste gangene gullet mitt har skreket og jeg ikke har kommet til han ganske raskt er når jeg har stått i dusjen eller vært på do. Får helt vondt i hjertet jeg når han skriker.. skjønner ikke at noen klarer å bare la de skrike.. men hva gjør man ikke hvis man er desperat nok.. hm.. dette var ikke kritikk eller noe.. bare litt tanker i spinn..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Jeg gjør det ikke i det heletatt (foruten hvis hun gråter litt fordi hun er overtrett). Gråt er barnets nødsignal, de skal vi lytte til! Mener jeg:)
Lille søtnos Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Jeg gjør ikke det. Jenta mi gråter kun når det er noe (sulten, behov for ny bleie, magevondt), så jeg tar henne opp med en gang. Jeg vil ikke la henne skrike for å lære å sove heller, men jeg kjenner andre som har brukt metoden på sine barn.
Hannahs-mor06 Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 helt enig! jeg lar aldri hannah ligge å skrike lenge jeg heller..min mor sier at man kan ikke skjemme bort en baby, og det er jo sant.. men helt fra hun var nyfødt var jeg veldig opptatt av å også stimulere og gi henne masse oppmerksomhet når hun var rolig..slik at hun liksom ikke måtte skrike seg til oppmerksomhet.. men hannah er 3 mnd idag, og skriker veldig lite, på natten "roper" hun høyt en gang når hun skal ha mat;) jeg får også helt vondt i hjerterota når hun ligger og skriker, som mor føler jeg da for å trøste henne og gi henne trygghet;)
vi blir 4 :o) Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 lillegutt gråter litt hver dag han.. jeg hører jo på gråten, og dersom han har vondt tar jeg han opp og trøster med en gang.. men stort sett er det kjedegråt.. han er så vanvittig selskapssyk, og jeg kan ikke ligge på gulvet med han hele dagen.. så dersom vaska må henges opp eller middagen må lages tar jeg han med meg, også må han ligge og gråte litt ved siden av meg.. jeg får også vondt i hjertet nå jeg hører at han gråter sårt eller har vondt.. men litt kjedegråt tåler vi begge ) ikke helt enig i at all gråt er et nødsignalet til de små.. ofte at lillegutt gråter ute at det er krise.. han er nå seks mnd og må venne seg til å ligge litt alene også..
Cilla m Neo;) Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 han kan godt få sutre litt, men gråter han så tar jeg han opp og koser m han....orker ikke at han liksom "roper" på mamma og jeg ikke reagerer.. de trenger den tryggheten disse små.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Nei, ikke i det hele tatt. Men så gråter hun bare dersom det er noe... Men litt sutring, det tåler vi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå