Zandra72 Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har hørt mye om gallesmerter da jeg kjenner flere som har vært igjennom det og natt til i går var det jaggu min tur! Fy fa....for noen smerter ja! Hadde smerter i 10 timer før jeg fikk smertestillende....da sovnet jeg fort gitt....helt utslitt av smerter! Skal videre til MR så fort de har time og legen ville helst få ut galleblæra mi så fort som mulig....også jeg da....pysete som få!! Er livredd narkose jeg da....tenk om man kunne gjøre operasjoner med vanlig bedøvelse...hehe! Da hadde jeg faktisk valg det! Hvorfor må slike ting alltid skje i forbindelse med noe annet....som her i gården....flytting! Håper jeg rekker å bli ferdig med undersøkelser og evt operasjon da før jeg flytter...så er jeg liksom ferdig med det....hmm! Men det spørs da siden vi flytter den 30 mars! Er redd nå for at smertene skal komme tilbake....da er det bare rett avgårde igjen! Håper dette var et engangstilfelle.....men det finnes kanskje ikke engangstilfeller av sånne ting? Også jeg da....som nå har gått ned nesten 45 kg, har vært flink med kostholdet i snart ett år og nå skal jeg få plager???? Noen er som har opplevd galleproblemer og har operert?
dritgrei hei hei! Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 nei, jeg har aldri hatt gallesmerter, og jeg aner ikke hvordan det føles, men jeg syns ikke det høres spesielt deilig ut, så stakkars deg! Det høres dessuten ut som om gallen kunne ha valgt et litt mer passende tidspunkt å krølle seg på, dårlig gjort at det er nå du skal ha vondt, men det passer sjelden bra å bli syk... Vi får håpe at du blir fiks og i prden på kun kort tid! God bedring :-) klem fra
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Uff da, høres ikke godt ut. Har ikke hatt det selv, men det sies at de smertene er like vonde om ikke verre enn fødselssmerter........som sagt, ikke vet jeg. Men, det jeg vet er at jeg har hørt om flere som har fått hjelp av homeopati, ved at homeopatisk middel kan løse opp gallesteinene, så om jeg hadde fått det selv, hadde jeg klart prøvd det før noe annet:-) God bedring og Lykke til!
Gummelillan Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Svigermoren min ble operert for dette i januar. Hadde gallestensproblemer i høst og fjernet stenene med operasjon i januar. Fikk de med seg hjem og når man ser sånt skjønner man jo at det må gjøre vondt! Men operasjonen gikk greit og etterpå har hun vært i fin, fin form! Lykke til!
tufsemor Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Hei. Jeg fjernet galleblæra for tre år siden i en helt ukomplisert operasjon."Kikkhullskirurgi". Jeg hadde flere anfall i uka , noe som visstnok var helt uvanlig. De fleste opplever noen få anfall... Smertene var helt jævlige, første gangen ble jeg brakt inn i ambulanse med mistanke om hjerteprobl.....Scary...... For meg gikk det kun 5 mnd fra første anfall til operasjon ..... det var visstnok også litt uvanlig:) Men jeg fikk petidin supp av legen, som jeg administrerte selv. Det var det eneste som kunne gi noen som helst lindring, men siden det er et morfinpreparat så førte det også til døsighet....Kunne ikke dra noe sted alene i tilfelle anfall.. I ettertid har jeg hatt små episoder med lignende smerter som i starten på et anfall, men ikke i nærheten av så vondt. dette har jeg lagt merke til kommer en gang i blant etter en stooor porsjon sjokolade feks......hrmpf......kan du skjønne hvorfor? he-he Ellers har jeg ikke lagt om kosten, det går fint.(ikke drikke fløte,da:)) Vet du, det er visstnok veldig vanlig blant folk som går ned mye i vekt å få galleprobl! men man vet ikke helt hvorfor...Så det er kanskje ikke tilfeldig at det kom nå. vet ikke om dette hjalp deg så mye, men lykke til så masse!
Natteravnen* Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Uff, det der høyrest fælt ut! har ikkje prøvt det sjølv, men vil berre sei lykke til, håper du blir bra, og får operasjon kjapt!
Zandra72 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2007 Hei jenter:o) Tusen takk for mange god bedrings meldinger og fortellinger:o) Ja jeg kan fortelle at jeg faktisk føder alle barna mine 10 ganger til enn dette her;o) Det føles akkurat som når veene er på det verste!!! Men når man føder kommer det jo noe godt ut av smerten.....man venter på et vakkert barn og ikke en stygg stein!!! Har hørt at hos noen går problemene bare over av seg selv hvis de er flinke med maten....så jeg prøver det i første omgang. Selv om jeg har jo vært flink med maten da ellers så hadde jeg jo ikke klart å gå ned nesten 45 kg;o) Men har jo spist litt drittmat innimellom til kos....det er det slutt på nå! Merker at jeg er redd mat nå....men vet at jeg må jo spise....men velger nok kun magre varianter til pålegg og middag ja;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå