Gå til innhold

best av koldtbord el middag? kva er billigst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har aldri vert i et bryllup med koldbord!

er det vanlig?

noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er 80 til bords, og da er vi ganske avhengig av at alt går etter (tids)planen. Problemet med koldtbord er at det tra veldig lang tid, og det er vanskelig å få folk til å sitte i ro samtidig (til taler etc).

Skrevet

Andre med erfaringer.

detta med tid hadde eg ikke tenk på.

men vi blir bare 30 til middag. og so skal vi ikke ha sant tradisjonelt med masse taler. blir bare noen sanger.

(tenker eg siden ingen i vår fam er noen som gjør slike ting)

Skrevet

Vi skulle opprinnelig ha tradisjonell 3 retters middag, men har nå mer eller mindre bestemt oss for å ha tapasbuffèt med mange flotte retter (kjøttfrikadeller med urter og hvitløk, kald grillet lakseside med friske urter og hvitvin, tradisjonelle oster med tilbehør, rosa stekt oksefilet med ruccolasalat og pinjekjerner, sommerlig salat med oliven og fetaost, scampi salat med spennende smaker fra østen, wok salat med grillede grønnsaker og cous cous, soya marinert kylling filet på spyd, friterte scampi i crispy deig servert med chili dip

Nystekt brød og hjemmelaget aioli++)

Da går det ikke på prisen, ettersom vi skal ha mange retter så det blir ikke spesielt rimeligere enn middag. Eller vel, noe rimeligere blir det (390,-+/- for buffet og 520-540,- for middag)

Vi skal ha sommerbryllup (07-07-07) og vet at mange synes det er godt med forskjellige småretter, spesielt hvis det er en varm sommerdag og gjestene kan forsyne seg slik de ønsker(blir mye å velge på, noe for enhver smak).

Ble anbefalt av catering-byrået å ha en flink toast-master for å holde orden på gjestene siden det blir "gåing" frem og tilbake... toast-master kan ha ansvaret for å si fra når man kan begynne å forsyne seg, når er det taler, osv.

Skrevet

Å gud, det høres heilt nydelig og romantisk ut :)

vi skal viss det blir etter planen (vi he ikke bestemt heilt enda, vi driv å spare og håpe vi klare d til fristen)

so blir det om vinteren.

Skrevet

Ut i fra de utregningene og de pristilbudene vi har fått, så kommer koldbord på halve prisen i forhold til 3-retters middag. En 3-retters middag koster ca 483 Kr, mens koldtbordt koster fra 199-349 - alt avhengig av hvor mange småretter du vil ha. For å gi et eksempel, for 249 Kr får du følgende tapasmeny:

Brød, aioli, pesto, parmekinke, rødvins salami, spansk potetsalat,

Bulghursalat med skalldyr , marinerte oliven, marinerte champignons,

hvitløks reker, marinerte grønnsaker, mozzarella . Paprika- og aubergine kompott, hummus, marinert mozzarella, spansk chorizo pølse, spanske oster, diablo skjell. båtpoteter med dipp, ovnsbakt kylling, spanske kjøttboller m/sydspansk tomatsaus (leveres klar til oppvarming), Satay kylling spyd, fylt tortilla. vårrull ( leveres klar til oppvarming)

Jeg har vært i 2 bryllup med 3-retters middag, og i 1 med koldtbord. Begge deler fungerte veldig bra. Fordelen med koldtbord er jo at folk kan velge det de selv liker - og at det jo er koselig å mingle med de andre gjestene. Har selv en noen med matallergier, samt en vegetarianer blandt gjestene - så da blir jo ting lettere for de også + at jeg slipper å tenke på å lage en egen meny for de.

Skrevet

Må legge til her at Catering- selskapene også serverer 3-retters middager og stiller med servitører og alt. Dette er også som regel noe billigere enn å ha middagen på et hotell f.eks. For de tilbudne vi har fått vil dette koste ca 350 kr, altså 100 Kr billigere enn hotel. Men - dersom man da tar med at de da skal ha betalt for å servere, så blir det ikke så billig alikevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...