***høygravid***.(09.11.07) Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 er det normalt å ikke kunne høre fosterlyden i uke 7. var hos legen for noen dager siden, brukte sånn apparat på magen, han kunne ikke høre fosterlyden. han sa det antagelig var for tidlig. Er dette noe som er individuelt eller...er det noen vet når en evt kan høre den....
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 De hører etter fosterlyd tidligst i uke 10 -11.. Rart legen lytta etter den så tidlig.. Man skal være ganske heldig om man får høre den i uke 11 også.. Jeg fikk høre foster lyd i uke 11.. Mange leger venter til og med til uke 15 har jeg hørt.. så ja, det er ganske normalt å ikke høre noe fosterlyd i uke 7:) Så du trenger ikke bekymre deg:)
***høygravid***.(09.11.07) Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2007 tusen takk for svar, var ikke klar over dette.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Jeg var på kontroll uke 12, og da sjekket han fosterlyden. Han sa at det da var muligens litt for tidlig å høre, men vi fikk til slutt høre en svak hjertelyd. Helt fantastisk! Så det var ikke rart du ikke hørte noe i uke 7!
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 jeg fikk ikke høre noe hjertelyd i uke 10 da legen prøvde første gangen. Da fikk jeg litt angsten selv om legen sa at det kanskje var litt for tidlig, men i uke 15 fikk jeg høre det lille hjertet dunke:) Nå er jeg i uke 27 og det er enda ikke helt lett å få høre hjertet hennes for hjertet mitt dunker så høyt i tillegg til at småen beveger seg så masse;) Så både jordmor og legen må holde på en stund før de hører lyden ordentlig. Så er ikke noe å uroe seg over;) helt normalt!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Min jordmor sa d tidligste hun hadde funnet fosterlyd var i uke 11...jeg var hos henne i uke 15 og fikk høre snuppa!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Hvis det er hjertelyden det er snakk om, så er det altfor tidlig å kunne høre med doppler utenpå magen. Det er ikke før uke 13-15 cirka at det går an og grunnen er at da ligger livmoren langt nede i bekkenet ennå. Men det går an å se at hjertet slår på ultralyd helt fra uke 6 cirka.
Mamman til Georg :) Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Jeg var hos legen på tirsdag, og skulle høre etter fosterlyd, men vi hørte ingenting. Jeg er 17+ 5 i dag Legen sa det ikke var unormalt og at det kom an på hvordan babyen lå i magen om man hørte noe eller ikke, så du kan nok ta det helt med ro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå