Kaktus_ Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Noen som har noen erfaringer med dette? Vi venter vår førstefødte i august, og samboer har foreslått at vi skal kjøpe oss en 1 år gammel Staffordshire Bullterrier.. De er gode og snille familie hunder, og går fint sammen med barn. Selv om jeg er vokst opp med hund hjemme, og ønsker meg hund, er jeg er likevell litt skeptisk.. Det er jo en del ansvar, og hvordan takler hunden det når det kommer et nyfødt barn i hjemmet..? Føler meg ikke helt vel med å legge fra meg ungen på gulvet, med hunden der..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Da vil jeg anbefale dere å ikke på noen måte kjøpe hund! Dersom ingen av dere har hatt ansvar for hund eller barn på egenhånd før, ville jeg ventet! Det å ha hatt hund i familien er ikke det samme! Den rasen du beskriver er ikke en familiehund heller, bare så dere ikke tror at det er gitt at det kommer til å gå bra! Jeg har hund og barn, men hund har jeg hatt i mange år og den som lever igjen nå er 10 år.... Vi klarer det veldig bra, men vi hadde jo erfaringen med hunden fra før av.
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 dette har ikke med rasen og gjøre, jeg elsker de hundene men jeg hadde uansett ikke kjøpt meg en 1 år gammel hund når det var baby på vei. Da hadde jeg heller fått en valp. Vår schæfer var 4 mnd når vi fikk henne og to mnd etter fikk vi vår sønn. Dette gikk kjempe bra. Se innlegget lenger ned. Dette er jo en hund som snart når puperteten sin og en sterk hund mentalt sett som krever en stabil hand som alle hunder gjør. Er dette en god stabil familiehund som er vant til babyer fra før er jo det en sak,men om den ikke er vandt til babyer/små barn , for å så komme til en ny familie og så mange forandringer. Hadde kanskje vært litt usikker men nå kjenner jeg ikke hunden.
stima Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Må bry meg litt her....familiehund/ ikke familiehund-det er det som står i bøker og oppslagsverk om hunder. En labrador kan like så godt klikke i hue akkurat som en amstaff.. Det har ingen ting med rasen å gjøre! Er så mye myter og tull rundt det der altså.. Men som sagt over her, ville jeg vært sikker på om den hunden dere tenker på er vant med barn..Vi har to store bikkjer selv og venter barn i august, den ene hunden elsker barn mens den andre er litt sjalu når jeg koser med andre, så vi vet ikke hvordan det blir, men så lenge vi slapper av og ikke stresser, vil nok hunden åsså gjøre det tror jeg..Vi skal uansett kjøpe lekegrind-for å legge babyen på gulvet med alt det hundehåret er litt ekkelt. (de røyter jo) Pluss at de løper jo mot døra når det ringer på, uten å tenke på hvor de tråkker.. Så mitt tips er å kjøpe lekegrind, pluss et anna tips jeg fikk her inne for litt siden-hørtes smart ut..( det skal vi prøve) : Ta med et lite teppe eller hådkle på sykehuset som du lar babyen sove med og etter et par dager kan pappan ta det med hjem og legge det i kurven til hunden-og da vil hunden huske lukten og kanskje bli en slags beskytter for babyen?! (de blir ofte det) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå