Gå til innhold

Fiske oppskrifter! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg inn alle oppskrifter du har på fisk. Er jo umuli å finne noe på nette. Og man blir fort lei en rett fisk.

Så la oss hjelpe hverandre nå :)

Kanskje noen spiser mer fisk da? Er jo så viktig og så godt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne hentet jeg på God Morgen norge en onsdag.

800-700g fiske filet. av torsk,lyr elr sei.

1paprika

1purre

2dl rømme eller ett beger fløte.

1tupe rekeost

salt

pepper

ca 100g renskede reker

Legg filetene i en ildfast form, dryss over litt salt og pepper (husk at rekeosten inneholder en del salt)

Rens og del paprika og purre i biter, og legg over fisken.

Bland sammen rømme eller fløte med rekeosten og hell over fisken.

Stek i varm stekeoven,200 grader,i ca 25min.

Dryss over rekene når det gjenstår ca 5min av steketiden. (vist du har rekene sammen med fisken eller over for tidlig vil de bli seige..blir som å spise viskelær)

Server med kokte poteter og brokkoli (brokkoli blanding)

Kan også la være rekene om du ikke liker de.

Skrevet

Glemte å si at du kan bruke uansett type fiske filet. Noen barn spiser kun rød fisk. Og det funker også kjempe fint :)

Skrevet

Favoritten her er helt enkel laks: Bruk fileter uten skinn og bein, salte/krydre og sprøstek i varm panne med olje i. Serveres med mandelpotet, dill, agurksalat, og rømme. Mmmm. Til forandring kan man lage kaldrørt saus med div krydderurter i.

Ellers er fiske suppe nammenamm: bruk en slik vanlig posesuppe, del opp noen allerede kokte poteter og gulrøtter i passende biter og ha i. Rett før servering tilsetter jeg reker, og evt andre fiskerester som torsk, laks, kveite eller sei.

Skrevet

Lagde ein snadder-lakse-wok i går:

Marinert laksefilet utan skinn, i bitar

Paprika i strimlar

Ingefær

1 stort fedd kvitlauk

1/2 raudlauk

2 store handfullar grovhakka choi sum (kinesisk asparges-looking kål)

Om du ikkje finn choi sum kan du bruke spinat eller ein annan grøn grønsak, brokkoli er jo alltid enkelt å få tak i :)

Wok laksefileten med riven/finhakka ingefær og kvitlauk, hell over 2 ss soyasaus. Ha i dei andre grønsakene når fisken er ferdig steikt og røresteik i nokre få minutt. Skvis over ein halv lime før servering.

Kan evt serverast med ris eller nudlar, men eg synes det er godt med berre grønsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...