Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Gutten min får utslett rundt munnen når han drikker vanlig melk. Ikke noe på resten av kroppen, og ikke noe plager ellers. Hadde en periode han fikk det når jeg ammet også. Hjalp om jeg vasket han rundt munnen etterpå. Hs mente han var litt overfølsom. (han får asma medisin også) Skulle prøve å smøre han med en fet krem.... Noen som har barn som også får utslett?
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 gutten min får også dette i ny og ned...men han har atopisk eksem og er veldig følsom...jeg smører han med fet krem morgen og kveld og tar på kortison salve på det verste på kvelden ..han får ofte dette utslette rundt munnen når han bruker smokken og han sikler en del!Får også astma medisiner så tror vel egentlgi at det kan være litt fra flutiden han får..er jo kortison i den....bruker sønnen din også den?Tror bare du må passe på å tørke veldig ofte om han sikler og etter melken som du sier osv..og smøre jevnlig...prøvde også med litt jojobaolje men syns ikke det funket her men kan jo hende det funker på din:)Vet ikke hvordan huden ellers er for gutten din men jeg bruker Aderma kremen som du får reseptfri på apoteket.... lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Ja, gutten min bruker flutide. Han har litt tørr hud på overarmene, så legen har sagt vi skal smøre med fet krem. Eldste jenta mi hadde atopisk eksem, men gutten min er heldigvis langtifra så ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå