Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 for en baby på 6 mnd. kl 07 mme kl 11 grøt og litt mme kl 15 middag kl 19 mme og grøt
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 blander fruktpure i grøten hver gang og gir litt banan til dessert også avogtil etter middag.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 det ser bra ut, men avhenger litt av hvor lenge småtten har spist. er vel vanlig å starte med å innføre et måltid rundt 6 mnd og så gradvis øke. men alt er indivuelt og om småtten er vant til å spise mat nå så ser dette bra ut
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Hm... Trodde de skulle ha fem måltider jeg.. Men men..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Hvor får du plass til det femte måltidet om babyen sover fra kl 20 om kvelden til kl 07 om morgenen???
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Jenta mi er 8 mnd nå og slik spiser hun: frokost: fruktpure lunsj: brødskive med leverpostei og evt litt frukt middag: middagsglass mi jente nekter grøt men spiser stort sett alt annet.. Noen ganger klarer jeg å få inn et ekstra måltid på kvelde også, men er aldri mer enn 3-4 måltider. og så ammer jeg 2-3 ganger på dagen og kanskje 3 ganger på natta. Dette funker fint og hun er fornøyd og legger på seg som hun skal. Synes heller du er i overkant med maten enn at du gir for lite.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Hvis ungen er fornøyd så er det vel ikke noe problem. Her spises det kl. 8, 11, 14, 17 og 19... har bare innført tre faste-føde måltider da..
Tiddelidu Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Jeg ser i en brosjyre et forslag til mat for en dag, 6mnd: Gjennom hele dagen: Amming etter din og barnets egen rytme. Frokost: Morsmelk Mellommåltid: Morsmelk og/eller fruktpurè Lunsj: Morsmelk, jernberiket barnegrøt, fruktpurè Middag: Morsmelk, Grønnsaks-/potet-purè, gjerne med kjøtt Kveldsmat: Morsmelk, jernberiket grøt. Jeg har nesten akkurat begynt med grøt, men kommer til å "peile" meg inn på denne rutinen etterhvert regner jeg med. Morsmelken kan sikkert byttes med mme dersom det er det du bruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå