Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Hei ! Fødte for 9 mnd siden.... har hatt problemer med noen soppinfeskjoner etc i underlivet siden jeg var gravid... Men nå har jeg blitt helt rød nedentil.. dette virker ikke som det er sopp da jeg ikke har noen utflod eller noen kløe innenfor kjønnsleppene... Jeg er helt knall rød nedentil og det klør veldig.... Blir små gal... har aldri vært hos gynekolog heller.,.. hvordan går det til ? må fastlegen henvise meg videre ? koster det penger... håper noen kan hjelpe med hva dette er eller har tips ! Har ikke lyst å ta dette med til fastlegen min fordi jeg er svært overvektig og har store blemmer på lårene mellom beina som jeg skammer meg over.... Noen som kan hjelpe ? Hilsen mor til en liten søt sjamør
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Det høres ikke særlig godt ut. Du burde få sjekket det hos gynokolog. Det er fast legen som henviser og det koster penger. Men du kan jo prøve å ringe en gynokolog der du bor å forklare situasjonen at du ikke vil gå til fast legen din. De hjelper deg nok. Det hadde jo vært lurt å få sett på de blemmene også kan jo ikke være behagelig. Regner med at det er lårene som har gnisset inntil hverandre, viktig og holde det så tørt som mulig. Har du prøvd med potetmel på??
TrineK83 Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Hvis du ringer sykehuset så får du det gratis, HVIS du har misstanke om kjønnssykdom e.l. Bare si hvordan det ser ut, så hører de at alt ikke er som det skal, da slipper du å betale for timen. :-) Lykke til, håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Ja det er nok pga store lår tenker jeg... men er store blodblemmer men har gått til legen med det for lenge siden og han sa det at det ikke var noe han kunne gjøre.. Men synes det er så flaut for husker episoder fra rett før fødselen da flere gynekologer skulle se på meg og de så rett på noen av de blemmene og grøsset.... Skikkelig pinlig. Nei har ikke prøvd potetmel... men er tørt der så skjønner ikke helt hvorfor jeg får de... men har prøvd talkum og sånn og det hjelper ikke... Må kanskje vurdere å gå til fastlegen med det.. lurer på om det kan være noe eksem eller noe... sluttet å klø etter å ha smurt eksem salve på men det røde er der enda.... har bare brukt noen dager da
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Kan ikke være kjønnsykdom for har hatt samme partner i 7 år....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Au, au!! Ang. blemmerne. Har du gått med lårene mot hverandre (altså uten klær) Det er umuligt for mig!! Du får kjøpt bukser med ben du kan bruke under kjoler osv. Legen vet jo at vi er store, så de hjelper oss vel også med vores problemer!! Jeg kan ringe til legen og få henvisning videre, kanskje det går for dig også??
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Da må det jo være en allergisk reaksjon eller noe da, høres ikke noe greit ut. Det må da være noe en kan gjøre. Ring sykehuset eller gynekolog, du kan ikke gå slik i lang tid..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Går aldri i skjørt eller noe som gjør at lårene er hud i hud men får det gjenneom klær og alt.... det bare er så utrolig flaut at jeg vil ikke ringe til legen eller gå til gynekolog... vil prøve å få tips og prøve å løse det selv.. men har prøvd i 9 mnd nå... det kommer og går..
Thea og Erle Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 Synes det høres veldig ut som sopp infek. Er du flink til å ikke bruke såpe nedentil? Ta deg en canesten runde med vagitorie 500 mg. bruk kremen 3 g daglig til den er tom. Bruk så dr. greve nedentil. Dersom det ikke hjelper så hadde jeg kontaktet legen. Dersom man har brukt mye canesten kan det hende at legen vil prøve en annen type krem mer brukt på fotsopp. (sterkere)Men alt av medisiner må vi ta helt ut selv om symptomer gir seg. Ellers kan det komme fort tilbake.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Men hvis det er soppinfeskjon skal det ikke komme mye utflod ? har ikke noe sånt....har bare rødhet og veldig kløe.. men har hatt sopp før og synes det er rat hvis det fortsetter å komme tilbake ? har brukt canesten og sånn 3 ganger etter fødselen... Neon som tror at det vil hjelpe med en ny canesten kur også en dose med sånn lactal for å normalisere underlivet etterpå ? bruker dr. greve og ingenting aannet !
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #11 Skrevet 15. mars 2007 Det kan jo hjelpe........... men jeg ville anbefalt og sjekke det slik at du får riktig medisin og får tatt knekken på det. Skyv flauheten til side og bit sammen og bestill time. Du kjenner dem jo ikke, drit i det. Det måtte jo vært nydelig og ikke gå å tenke på dette. Gynekologer har nok sett det meste...... det er jobben deres.........
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #12 Skrevet 15. mars 2007 Fordi du er overvektig har du veldig lett for å få soppinfeksjoner. Sukkerholdig mat og gjærbakst vil forsterke disse infeksjonene. Dersom du har prøvd Canesten og andre ting man får reseptfritt på apoteket og de ikke har tilfredstillende virkning kan det være at du har en såkalt sjedekatarr, eller en annen betennelse som må behandles hos legen. Soppinfeksjoner vil ofte være tydelige ved kornete, farget, eller annerledes lukt på utfloden, og rød/sår hud ved sjeden. Du kan behandle det med canesten-salve samt pille samtidig, men det vet du helt sikkert allerede. Fungerte som bare det hos meg. Fremdeles. Gå til legen og snakk med ham/henne. Du kan også be om å få en time hos en annen lege enn din egen, gjerne kvinnelig, om dette er mer komfortabelt. Nevn før du kler av deg at du har noen blemmer på lårene, alle vi jenter med litt lår blir sår mellom der. Det er ikke uvanlig. For å holde soppinfeksjonene borte er det viktig at du vasker deg godt med nøytral såpe, dr. greve eller asan for eksempel, daglig. Det er også viktig at du prøver å sove uten undertøy om natta. Høres rart ut, men det blir innestengt der nede, og trenger å lufte seg. Legen har helt sikkert sett noe lignende før, og om du forklarer problemet til ham/henne med en gang vil han/hun være forberedt og kanskje komme på noe man kan gjøre for å fikse det.
ava* Skrevet 15. mars 2007 #13 Skrevet 15. mars 2007 Jeg tror nok det er lurt med en legetime, men... Vet at det er flere som bruker krystallfiolett mot sopp på brystene, dette er også effektivt mot sårer barnerumper!!! Kan jo være at det kan hjelpe deg. Hvis det hjelper vil du se effekten ganske fort!!! Fåes reseptfritt på apoteket!! Håper du får bukt med problemet ditt!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #14 Skrevet 15. mars 2007 Hei. Det kan godt være som du sier at det ikke er sopp du har nå. kan være en rekke andre ting fra eksem til infeksjon. Synes du skal gå til legen din. Synes også at du skal be om hjelp med de blemmene på lårene. Dette er ganske vanlig og kan godt være at du har en hudinfeksjon som fører til disse. Da er det en lett sak å behandle med rett antibiotika. Jeg gir dette rådet fordi jeg er lege selv og har behandlet mange "blemmer" med god effekt. Vil ikke gi noen råd ang rødheten nedentil da det er umulig å si hva dette er uten å se det. Kan godt bli værre med å prøve masse reseptfrie midler selv. Gå til legen din du. Han/hun har garantert andre pasienter med lignende problem og det er ingenting å skamme seg over. Og om du absolutt ikke vil at legen din skal undersøke så be legen henvise deg videre. Det er en ærlig sak og leger opplever det mange ganger i uka. Men det kan ta tid å komme inn hos gynekolog og jeg synes du bør få hjelp nå. Velger akkurat nå å være...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #15 Skrevet 15. mars 2007 Kan godt være sopp selv om du ikke har mye utflod. Sopp kommer lett tilbake hvis du spiser mye sukker, drikker brus osv.
hund&barn@fullrulle Skrevet 15. mars 2007 #16 Skrevet 15. mars 2007 Vil bare si at du kan gå til privat gynekolog. F.eks volvat.. Koster litt da, men da slipper du bruke fastlegen og får god hjelpe. Ellers har du fått alle råd jeg kan gi. En lege kan gi tabletter om det er sopp, diflucan (tror de har byttet navn nå men).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå