Gjest Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 noen andre som har hund fra før og venter liten? lurer velig på hvordan reaksjonen på første møte blir..noen som har tips fra erfaring? kjempe glad for svar ) hilsen meg, mini og en til litt mini
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har min elskede voffe, som er 9år, han har vært mitt "barn" helt til nå, og vil også fortsatt være, det jeg tror at han vil ta i mot den lille med logrende hale og nysgjerrig snute! Det bekymrer meg ikke littegrann engang, jeg håper bare at barnet ikke er allergisk eller noe! Han er jo også veldig barnevennlig og rolig, og biter aldri. Jeg vil også lære ungen at man skal være snill med han og ikke dytte fingre eller noe i øynene, regner med at bikkja går når det blir "too much" Men vil aldri la de være alene sammen i et rom, det er tross alt et rovdyr innerst inne i intinktene sine
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 heisann. Har ei schæfertispe som blir 2 år i sept. Da vi fikk den første var vel hun rundt 6 mnd og dette gikk over all forventning. Vi tok det rolig g hun fikk snuse på ham og vi var ikke hysteriske. Tok forhansregler slik som å ikke legge gutten på gulvet for å så ha ut hunden. Hun var med oss mesteparten av tiden og deltok. Hun har ikke vist sjalusi overfor ham i det hele tatt. Nå er han 13 mnd og de fungerer suverent ilag. jeg lar de ikke være alene men han koser med henne og hun med ham.Hun passer veldig på han. Han er ett medlem av flokken vår. Vi har alltid vært klar på at vi er før henne i flokken om du skjønner. Håper det går bra når neste mann kommer også. Da er hun litt eldre og det kan være vanskeligere men vil tro om at vi gjør det samme så går det bra:)
MomInUSA Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har en gul labrador retriver (veldig god familiehund) - som du kan se paa bildene under nicket mitt - hun var babyen min og var 1 1/2 aar naar lillegutt var foedt - gikk helt fint det. Mannen min tok med teppe fra sykehuset som lillegutt hadde ligget i saa hunden fikk snuse paa det - og jeg passet paa at jeg sa hei til hunden foerst naar jeg kom hjem - for hun savnet meg jo - og passet paa aa la henne faa snuse paa babyen - satte bilsete paa gulvet - og passet paa og ikke endre rutiner for hunden - ikke stenger henne ute etc. Jeg har ikke hatt noe problem med aa la hunden aa lillegutt vaere sammen alene etter at lillegutt har blitt litt stoerre - hunden vil aldri gjoere han noe vondt - det er vaerre med hva lillegutt gjoer med hunden - rir paa henne - biter henne - drar henne i halen - men hun kommer seg som regel unna - er vanskeligere aa trene lillegutt til aa vaere snill enn hunden...hihi. Vi har et gjemmested for hunden i klesskapet paa soverommet - hvor kennelen hennes er - og hun gjemmer seg der naar det blir for mye for henne. Pass paa aa hilse paa hunden foerst naar du eller andre kommer til huset. PS! Hunden kan bli veldig beskyttende over den lille og huset etter babyen kommer - vaer oppmerksom paa det naar fremmede kommer til huset - hunden's jobb er aa beskytte dere - vaer obs paa aa gjoere jobben lettere for hunden - den kan bli redd fordi den foeler den mister kontrol - saa vi passer paa aa si til hunden at det er greit og at den gjoer en god jobb. hunden vaar likte ikke graatingen til babyen - de liker ikke det - men hver natt etter han var foedt, saa stod hunden opp sammen med meg paa natten og satt rett ved siden av meg (paa taerne mine) naar jeg skiftet paa lillegutt og hun saa veldig trist ut naar han graat.... saa soet at det.
stima Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 åh, så søtt!! Det tror jeg kanskje hunden min åsså kommer til å gjøre når vi får babyen, for han følger etter meg over alt-det har han gjort i ni år nå!! på do og over alt!! De er søte disse hunde babyenen våres altså!
Augustgutten kom 08.08.07 =) Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Vi har en rottweiler på 1 1/2 år, og er også veldig spent på hvordan han kommer til å reagere på knøttet som kommer i august. Vi har litt tilvenning med små barn nå, lar han få hilse på andre små babyer, og det har gått veldig fint til nå. Vi håper selvfølgelig at det kommer til å gå kjempebra, har hørt at rottweilere skal være gode familiehunder og han er veldig sosialisert med andre mennesker. Ser at du skriver at det er viktig at du og andre kommer først i huset-jeg har lært det motsatte. Hunden skal alltid vite at den er nederst i hierarkiet, dvs. kommer far hjem skal han hilse på mor, barn og deretter hunden. Uansett tror jeg det er viktig å ta forhåndsregler når det blir forandringer i heimen-skjer det omstruktureringer mht liggeplass ol, så tror jeg det er viktig å forandre dette god tid i forveien før barnet kommer. Vi må flytte korgen hans pga plass til vugge, og kommer til å gjøre dette allerede nå. Og ta hunden for den han er-det er tross alt et dyr! Vi kommer ALDRI la barnet ligge alene i rommet med hunden, ihvertfall ikke mens den er et spedbarn =) Det som gjenstår nå er båndtrening, slik at jeg kan gå tur med hund og barn i lag! =)
miss blithe Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Vi har hund og venter liten til sommeren. Hunden er veldig tålmodig rundt barn og er stille og rolig heldigvis. Mistenker at hun kan bli litt sjalu men det ordnet vi med å skaffe oss katt, så hunden alltid har selskap og oppmerksomhet fra noen. Ser nesten ut som om hunden har fått sin egen baby. Håper alt kommer til å gå bra når babyen kommer for et hadde gjort utrolig vondt å omplasere henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå