Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Ligger på den nederste streken på skjemaet og HS sier det ikke er noe å begymre seg over. Gjør heller ikke det, men hva skjer egentlig og hvorfor hvis hun går langt under den nederste streken?? Hodeomkr. på deres barn den alderen da?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 gutten min er bare 12 mnd men han er 48,5 cm rundt hodet. Tror ikke du skal tenke noe mer på det jeg. Noen har bare mindre hode enn andre uten at det er noe galt. Jeg regner med at hvis hodeomkretsen går langt under streken at hjernen ikke utvikler seg "fort nok", og da er det grunn til bekymring.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Gutten min ligger også på den nederste kurven, hodeomkretsen var 44,7 ved 12 mnd. Så lenge de ligger innenfor normalen og ikke hopper opp eller ned en kurve er alt normalt. Hvis veksten flater ut og de "faller" ned fra kurven sin kan det tyde på at fontanellene har vokst sammen for tidlig og det skal i så fall sjekkes opp av lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå