Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Har sett slike skjemaer for når babyen skal ha mat og hvor mye de skal sove (skal og skal, men retningslinjer iallefall...). Da lurer jeg på om man skal vekke babyen for å gi den mat? Hilsen en som straks har termin og er temmelig grønn....
Brillemamma Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Babyer regulerer dette som oftest fint selv. Jeg har aldri vekket småtten for å gi han mat... Men på sykehuset sa de han ikke skulle sove mer enn 6timer, da skulle jeg vekke han og gi han mat.. Men det var jo på sykehuset når han var helt nyfødt..
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Thea mmåtte vekkes ver 3. time for å mates når hn var nyfødt og opp til 1 uke. (Hun tok av 10% av fødselvekt) Etter dette vekket jeg henne å matet hver 4. time. Så matet jeg henne viss det gikk opp mot 5 timer siden siste måltid. Nå kan det gå opp mot 6 timer siden siste måltid. Hun gir beskjed selv :-) Hun er 4mnd nå da. Det eneste jeg vil anbefale deg er å ikke vekke dem på natta! Da ødelegger du sovemønsteret deres. Om natta kan de få regulere dette selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå