Gå til innhold

Noen som går på kontroll på Ullevål....???

saramor med 2 i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal etterhvert følges opp av Ullevål, og skal på ordinær UL 17 april.

Men så lurer jeg på om man får jordmor oppfølging der, eller om dere går til jordmor på helsestasjonen...?

Vet liksom ikke om jeg burde gått til jordmor en gang før UL, siden det jo er lenge siden jeg da var hos fast legen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei saramor med 2 i magen!

Jeg går på kontroll på Ullevål, er 29+4 uker på vei idag! På 1. ultralyd der så er det en jordmor som tar UL...Men de neste gangene du skal dit så er det en sykepleier el noe som tar BT og sjekker urinprøven du har med først,før du skal inn til legen for en innvendig UL (for å sjekke livmorhalsen) og en vanlig UL...Jeg var på ordinaæ UL i uke 18, deretter var det uke 24, uke 28, neste gang er det uke 30, så nå blir det annenhver uke, så sant de ikke finner et eller annet!

Det kommer litt an på om det er eneggede eller toeggede tvillinger du venter hvor ofte det blir kontroll osv!

Jeg går til jordmor på helsestasjonen ved siden av å gå på Ullevål, hun har mye bedre tid til å svare på spørsmål osv!! Så det vil jeg anbefale siden de på Ullevål egentlig "bare" sjekker hvordan det står til med barna!

Lykke til!!

Klem

Skrevet

Ullevål er mest opptatt av å følge opp barna og ikke så opptatt av deg. De svarer selvsagt på spørsmål, men legene innbyr liksom ikke til de store samtalene. Derfor kan det sikkert være lurt å gåt il jordmor ved siden av. Selv har jeg valgt å ikke gjøre det, men jeg har barn fra før og har vært til kontroller veldig ofte på Ullevål, så har liksom ikke orket å gå til enda mer.

Skrevet

Takk for svar dere!

Jeg har også en fra før, så er jo ikke like "viktig" med den jordmor timen nå som sist gang, men samtidig er det jo endel jeg lurer på nå som er annerledes med tvillinger enn en.

Hm, jeg får tenke litt på det - men da vet jeg at det ikke blir sånne ordinære jordmor samtaler på Ullevål, og det er jo greit å vite.

En annen ting - hadde dere med urinprøve på første ordinære UL???

Og er dere fornøyde med Ullevål?

Jeg var det på nr 1, og har vært det så langt med disse, så regner med at det går greit. De har jo all ekspertise der.

Skrevet

Nei, hadde ikke med urinprøve på 1. ul time, men på de påfølgende timene må du ha det med!

Jeg er foreløpig fornøyd med ullevål og har hørt andre som er veldig fornøyd, så jeg håper fødsel og barsel rid der skal bli like bra! Gleder meg til å se guttene snart, men må vel vente noen uker enda...

Lykke til!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...