Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 dette passa veldig daarlig men men. Jeg er ferdig utdannet naa til vaaren og har termin i november. Noen som vet hva jeg kan faa i stotte da????
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Gratulerer:D Hvis du ikke har jobb, får du ingen støtte utenom engangsstøtten på litt over 30 000.
2julibarn Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Du må ha lønn i minimum 6 mnd for å få fødselspenger i hele permisjonstiden. Sykmelding teller også. Men du rekker vel ikke å motta lfull ønn i 6 mnd hvis du ikke begynner å jobbe før du er ferdig med skolen. Hvis du tar en deltidsjobb nå mens du går på skole, og går opp i full stilling når du er ferdig til sommeren, så vil du motta et gjennomsnitt av hva du tjente siste 6 mnd før fødsel. Så skaff deg en deltidsjobb nå, det vil du tjene mye på!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 hva viss jeg soker paa nytt studie til hosten da. Maa man begynne da? har hort om at d kan soke saa soke om permisjon eller noe men er ikke sikker. slik at d faar fodselstipend fra laanekassa. tusen takk for svar
2julibarn Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Jeg kan desverre ikke reglene for dette med studier, lånekasse osv. Hør med lånekassen og gå inn på NAV sin nettside, så får du sikkert svar!
tvilling73, 05/07 Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Det skal være ganske lukrativt å bli gravid som student tror jeg. Du må høre med Nav. Men om det gjelder når du føder etter studietiden er slutt det vet jeg ikke.. Gratulerer og lykke til forresten :-) Hvor gml er den første du har?
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Du kan søke på nytt studium for neste år ja, men søknadsfristen er vel i disse dager..? Hvis du får søkt, og du kommer inn på noe kan du søke permisjon og blir den innvilget får du fødselsstipend. Ikke noe krav om at du MÅ begynne etter endt permisjon.,
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Lukurativt er jeg ikke helt sikker på :-) Er student med barn fått i studietiden, og 33000 i engangsstønad og 6000kr i mnd+barnetrygd er ikke mye å leve for. Men mannen har jo mulighet til å ta ut "full" permisjon med utgangspunkt i sin lønn i 39 uker med 80%dekning eller 29 uker med 100%dekning. Men da må mor i i full studenttilværelse igjen eller jobbe. Hvis du skal prøve å rekke å jobbe må man enten ha fast/vikariat stilling de kan regne fødselspenger fra, eller hvis du skal jobbe ekstravakter er det 26 dager i mnd i 6 mnd du rekke. Sjekket det nettopp opp selv da jeg ble gravid med termin i oktober og ferdig på skole i juni. Men mistet så det ble ikke aktuelt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 Maa jeg da begynne paa studiet fra hosten av da? Kan jeg bar esoke paa hva som helst? HI
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Så lenge du har skattet av penger du har tjent har du krav på fødselspenger. Er ikke så nøye på hva det er. Er ikke sikker på hvordan dette er i forbindelse med skole.
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #11 Skrevet 15. mars 2007 Gratulerer... Du kan ha rett på støtte (stipend) fra lånekassen.. Er noen år side jeg kunne reglene, men du får vite det om du leter på lanekassen.no
3 blå Skrevet 16. mars 2007 #12 Skrevet 16. mars 2007 Det som er viktig å huske på, er at om du søker på nytt studie (etterutdanning e.l) og du får innvilget permisjon fra oktober/november må du FULLFØRE studiet for at pengene du får fra Lånekassen skal være fødselsstipend og ikke lån. Du må også begynne i august og får permisjon 3 uker før termin, hvis ikke du blir sykemeldt. Det går som regel greit å få innvilget permisjonen, men det som også kan være lurt, er at pappaen kan ta permisjon med lønn. Du får uansett permisjon 3 uker før temin og 6 uker etter fødsel, det er forbeholdt mor uansett. Hvis pappaen går ut i permisjon etter det, og du tilbake på skolebenken får dere mye tid sammen alle 3 (4). Du er kanskje på skolen noen timer til dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå