Hidjey Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 ..hvordan gjør dere det når dere er ute og reiser? Skal ut på tur i helgen, reiser tidlig fredag og kommer hjem sent søndag. Skal bo på hotell. Han er 5 mnd og spiser ca 5 flasker i døgnet pluss grøt på kvelden. Noen som har noen gode ideer om hvordan man kan gjøre det enklest mulig?
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Enklest mulig hadde jeg fylt 5 flasker med vann(så mye som han drikker i hver) og hatt pulver med i pose, når det er måltid varmer du bare vannet i vannbad/micro eller evt. her kjøkkenet gjøre det. Hvis han drikker vann fra springen trenger du jo ikke drasse på vannet heller...
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 gud det har jo jeg glemt å tenke på til påsken.. pleier å vaske alle flaskene hver kveld, fylle oppi halvveis eller alt hun skal ha å sette i kjøleskap, og så varme opp før hvert måltid, evt ¨blande halvparten kaldt og halvparten varmt vann.. men vi skal jo bo på hotell... ikke kjøkken, ikke vannkoker, hmmmmm... hvordan løser jeg den tro....
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Vi var nettopp på hytten, da hadde jeg med vannkoker som jeg varmet flasken oppi på natten. Ellers ble vannet altfor varmt... Ta med en vannkoker du...
Bølle&Frøet Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Du kan jo pakke med deg vannkokeren, den er ikke så stor....
Tiddelidu Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Åh, her var det masse bra tisp! Akkurat begynt litt med flaske og skal til syden på tirsdag, så flere tips mottas med takk!!
Grigri m/3 gutter Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Fins det ikke en sånn kombinert flaskevarmer og sterilisator? Som er elektrisk. Det høres ut for meg som den enkleste løsningen for å bo på hotell. Ta med zalo og flaskebørste.
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 ja det var jo smart... det gjør jeg.. det er det viktigste.. og oppvaskesåpe.. så vasker jeg dem i vasken på badet... hihi... tips til passe varmt vann.. fyll opp flaskene om morgen/kveld, drikker de 150, fyll dem opp til 70ml, og ha kokende vann på termos, og hell det varme oppi før hvert måltid og tempraturen blir akkurat passe. ellers så får man jo de der ferdig pakkene da, om man vil slippe å drasse på vann, og bare varme i vannbad, evt mikro, om man får tilgang til det på noen måte...
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 vi har med oss vannkoker vi også har vi med en termos som vi alltid har hatt kaldt kokt vann på så misker vi så det blir passe varmt vann og har i pulver.
Bølle&Frøet Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Hvis du spør på hotellet, vasker de nok flaskene for deg
Hidjey Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2007 Det er vannkoker på rommet, så det går nok i orden.. men det er den vaskinga da.. får fylle opp badekaret og slenge de oppi, hehe
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #12 Skrevet 16. mars 2007 Synes d er veldig greit med ferdig blandet NAN på kartong når jeg er ute å reiser.. slipper å tenke på å koke vann.. må bare ha rene flasker:-)
Happy-32 Skrevet 16. mars 2007 #13 Skrevet 16. mars 2007 Hei og hå.. Jeg sitter her med mitt andre flaskebarn på fanget og har lært meg noen små knep både hjemme og på reise. De passer i allefall for meg, så derfor vil jeg dele de med dere. Jeg har elektrisk flaskevarmer, som også kan kobles til i bilen. Genialt! Den er liten og varmer både flasker og middagsglass. Betalte ca 200 kr for den på babyutstyrbutikk. Denne bruker jeg hver natt hjemme også. Står på nattbordet, og når lillepia er sulten på natten varmer jeg opp det ferdigkokte vannet. Fort og greit. Vannkoker er i tillegg lurt å ha med seg på tur. Vann får du enten kjøpt(hvis du er i utlandet) eller fra springen. Jeg har en flaskersterilisator som jeg bruker hjemme, genial den også. Setter de rene flaskene i boksen og inn i mikroen i 7 min. Kjøpt på alexi.no, under 200 kr. Har du en sånn, kan du ta den med, vaske flaskene og levere den på kjøkkenet. På tur, særlig i utlandet, syns jeg det er greit å slippe å vaske flaskene hele tiden. Jeg bruker Avent flasker, og i matvarebutikker (jeg kjøpte det i spar butikk) selger de sterile poser, ca 40-50 poser for 50 kr. Da er det kun flasketutene som må rengjøres. Vet ikke om disse posene kan brukes på andre flasker enn avent, men de er vekdig lettvinte på reise! Håper noen fikk noen gode tips som de kan bruke. Er alltid litt mer stæsj som må være med på tur når man har flaskebarn, men lettvinte løsninger er greie for ikke å bruke så masse tid på vasking og blanding av mat. God helg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå