Gå til innhold

8 timer mellom maten, på natta. baby 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere våknet snuppen min hver 4-5 t på natta og skulle ha mat. altså la seg rundt 22-ca 02- ca.07 og lign.

Men det har endret seg nå. Nå er hun stuptrøtt mellom 1930-2030, bades, mates og legges, så hører jeg ikke noe fra henne før ¨nærmere kl. 4. Jeg burde vel være glad, men syns at det er kanskje for lenge, mener jeg.

Hun har begynt med grøt omtren 1 ts 2 ganger om dagen. og i det siste har det vært stressende, da storesøsteren har måtter kjøres hit og dit, og mannen har vært bortreist. kan det være derfor hun er stuptrøtt ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min forandret seg akkurat ved 3 mnd. alder. Da ville han legges tidligere og han sov lenger før han spiste. Sov fra 19 til 04 tiden her også.

Så lenge hun legger på seg så hadde ikke jeg vært bekymret, de trenger søvn disse små også.

Kos deg og nyt det : )

Skrevet

Slik er det her og...Hun er 5 måneder nå men begynte å sove rundt ved 3 måneders alder. Så her er det 12 timer uten mat.

Men er det ikke tidlig å gi grøt til henne??

Skrevet

Hvis hun legger godt på seg og sånt så er det ingenting i veien for at hun sover i lengre strekk om natten. Mi si begynte å sove natten gjennom når hun var rundt 3 uker og gjorde det til hun var 5 mnd. Så fant hun ut at hun ville våkne om natta igjen.

Så som sagt-legger hun på seg-så nyt det:)

Skrevet

Jeg ville bare vært glad til at hun sover så godt! -Men hvorfor gir du henne grøt?

Skrevet

Det at hun sover 8 timer er helt greit i forhold til måltidene. Nyt de timene hun sover sammenhengende, hun våkner når hun er sulten. Selv sov jeg 14 timer i strekk uten mat da jeg var baby, og var like blid da jeg våknet :)

At hun er stuptrett på kvelden kan selvfølgelig ha med mye aktivitet på dagen å gjøre. Merker at min datter blir mer trett dersom vi har mye program på dagtid. Det kan også være alderen. Vi la jenta sammen med oss rundt midnatt de første månedene, men så ga hun etterhvert tydelige tegn på at hun ble trett tidligere på kvelden, og da begynte vi med leggerutiner til fast tid på kvelden.

Skrevet

Jeg gir henne grøt etter forslag fra helsesøster. for par tre uker siden hadde vi en lang periode hvor hun hang i puppen hele dagen, sov lite, resultat var at jeg ikke hadde nok melk til at hun ble ordenltig mett i ett måltid, det resulterte igjen i at hun ikke sov godt på dagen og igjen hang i puppen. Det gikk i ondt sirkel. Hun tok ikke flaske heller

Snakket med hs på 3 mnd kontroll. hun foreslo grøt smaksprøver. Det er jo ikke mye hun tar. lager 1 ts, hun tar omtrent halvparten, så får hun litt melk etterpå. Jeg var jo litt redd første gangen, for at hun kanskje skulle sette det fast i halsen, men jeg laga tynn velling, ga med myk babyskje, hun tar det.

Det hører også med at hun har begynt å drikke litt på flaske og, da jeg kjøpte nye smokker, sånne som er naturlige utformede, altså sånne "nebbete" smokker

Grøt kl 10 og nærmere 16-17. Det har resultert i at jeg har nogenlunde faste tider som hun sovner på on dagn og. og litt lengre enn tidl.

4 mnd. grøt : Hvete med ris og havre ( eller var det havre med ris og hvete ??)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...