Heddamamma Skrevet 15. mars 2007 #1 Skrevet 15. mars 2007 Hei Jeg tenkte å strikke et pledd til å ha i vogna på kvelden når vi er i syden slik at det blir lunt at frøkna. Noen som har forslag til hva slags garn jeg skal bruke? Det er vel ull i garntypene til nøstebarn?
Gjest mphs Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Hvis dere skal til syden nå til sommeren tror jeg det blir for varmt med pledd over på kveldene. Vi var i spania i juni i fjor og hun kunne nesten ikke ha noe over seg. Men om du vil ha med deg ett pledd vil jeg annbefale deg å strikke Mor signes ullpledd med garn fra Nøstebarn for det er lett luftig og tar liten plass i bagasjen. Jeg elsker det pleddet selv om det ikke er det "fineste" syns jeg at det er det beste. Har snart slitt ut vårt og holder nå på å strikke ett nytt.
Mammaen til ... Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Jeg har brukt det nøstebarnteppet på sommeren og i syden. Det er så luftig og lett at det er supert å bruke når man vil bare vil ha noe over barnet uten at det nødvendigvis er så kaldt. Anbefales på det varmeste! Og ja, det garnet du får kjøpt på nøstebarn er ull.
Heddamamma Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2007 Takk for fine svar! Ja, jeg har hørt mye bra om det og tenkte å strikke et sånt et! Men de har to typer garn på nøstebarn. Hvilket har dere brukt? Tror det er silke i det ene, og da er kanskje ikke det riktig så varmt.. Det er nok varmt i syden ja, men kjekt å ha til og fra flyplassen, i flyet og i bakhånd på reise. Hvor mange masker legger du opp? Er det to nøster jeg trenger for å strikke teppet? Har ikke oppskriften..
Gjest mphs Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Etter oppskriften er det to nøster med 2 trøds merinoull som skal brukes, men du kan strikke det i ull/silke også. Disse garnene er omtrent like tynne, den med silke er litt mykere. Du kan strikke det frem og tilbake på pinne 6 med 170 masker, eller på tvers. Da legger du opp 3 masker på pinne 6, øk 1m på hver p.til du har 6 masker. Så strikker du 3m rett, 1 kast i begynelsen av pinnen på hver omgang til du har brukt opp en bunt garn. Felling:Strikk 3m rett, 1 kast, 3masker rett sammen i begynelsen av hver pinne. Når du har 6 m. igjen feller du 1m på hver pinne til du har 3 m igjen på pinnen. Fell av.
Jippi! Maibaby! Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Jeg har strikket et par babytepper i silke-alpakka-blanding. Dette er en blanding som ikke blir varm og klam... Synes de er kjempefine til sommerbruk...
Heddamamma Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2007 Takk for alle tilbakemeldingene! Hørtes tøft ut å strikke det på tvers da!! Må kjøpe meg garn og sette i gang snart, blir inspirert nå..hehe..
Heddamamma Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2007 haha, det jeg mente var at det hørtes kult ut! Men skjønner at du trodde noe annet. Nei det er ikke vanskelig oppskrift nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå