Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt bruker fremdeles bleie på natten. Siden det plager han, har vi vært hos legen og fått Minirin smeltetabletter som skal minske urinproduksjon på natten. Har tatt de i en uke, og nå klager han over vonde føtter, de er røde og hovne..! Kan det være væsekansamlinger?

I tilfelle, andre med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syns jeg du skal ta opp med legen som har skrevet ut medisninen til gutten din. Enten så vet han at dette er en kjent bivirkning med Minrin (desverre er det jo ofte bivirkninger på medisiner), eller så kan det være at gutten din ikke tåler dette. Syns det er litt rart at han har fått dette av legen allerede som 5 åring jeg da. Eller så kan dere jo kutte ut medisinen en uke å se om smertene gir seg og hevelsen går ned da. Hva slags bleier bruker du på guttungen da? Kan det være at en annen bleietype hadde blitt mer akseptert av han? Ikke det at jeg syns det er barnas valg om de skal ha bleie eller ikke, men det finnes jo noen alternativer å velge imellom.

Skrevet

Skal ta det opp med legen, gav han ikke nå i kveld. Skal visst ikke drikke i en time før de tas, men forklar det til en tørst 5 åring, da..?

Bruker Libero og DryNites. Ingen forskjell, han vil bare være "stor og flink", stakkars lille gutten vår.

Skrevet

Jeg er av den oppfattning av at barna bør få drikke når de er tørste jeg da. Stakkars, tenk om vi selv skulle måtte legge oss når vi er tørste.

Er det fordi det er figurer på bleiene som gjør at gutten din reagerer? I så fall finnes det jo bleier som ikke har figurer på trykt, som f.eks. Libero Night Comfort eller Tena Pants. Disse blir mer som hvite truser, men "med fyll i" liksom.

Skrevet

Jeg er nå av den oppfattningen av at barna må få drikke når de er tørste jeg da. Stakkars, tenk om vi selv måtte legge oss uten å få drikke når vi er tørste, ikke noen god opplevelse det. Er det fordi det er trykte figurer på bleiene at gutten din ikke vil ha dem? I så fall så finnes det jo bleier som Libero Night Comfort og Tena Pants som er helt hvite uten trykk på og som likner på truser bare at det er "fyll i dem" som det naturligvis må være.

Skrevet

Jeg har alltid ment at barnet bør få drikke om hun/han er tørst. Stakkars, tenk om vi selv måtte legge oss mens vi var tørste, er neppe noen god følelse det. Er det fordi det er figurer på bleiene at gutten din ikke vil bruke dem? Om han syns de er for barnslige, så finnes det jo Libero Night Comfort og Tena Pants som er helt hvite og som likner på truser, bare at det "fyll i dem" som det naturligvis må være. Ellers viktig å informere om mulige årsaker til at han tisser på seg, hvor mange andre barn på hans alder som gjør det, og ikke minst at mange større barn også gjør det, så han skjønner at dette ikke har noe med å være stor å gjøre. Ingen grunn til å være flau over tissingen eller bleiebruken med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...