Gjest Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 har termin i april.. og lurer litt på når dte er på tide å planlegge dåp?? hvor mange faddere er vanlig`? gudmor/gudfar???
vimsen Skrevet 15. mars 2007 #2 Skrevet 15. mars 2007 Vi hadde navnefest, men kirka der vi bor sendte ut informasjon om dåpsdatoer til foreldrene til nyfødte. Ta kontakt med kirka der du bor - de har helt sikkert oversikt over dåpsgudstjenestene fremover. Med termin i april så vil du kanskje ha dåp enten før ferien eller rett etter. Mitt råd er ikke planlegg noe som helst før etter fødselen. Ift faddere så har det vært vanlig med rundt 4 stk i de dåpene jeg har vært i, men her er det vel ingen begrensning. I tillegg er det en som bærer barnet.
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 15. mars 2007 #3 Skrevet 15. mars 2007 Er vanlig å dåpe ved rundt 3 måneder. Våre gutter blir fire måneder når vi dåper dem men, har vært litt trege. Vi skal ha fire faddere til hver.Men du må ha min 2 og maks 6 stk. 2 må være tilstede i dåpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå