Gå til innhold

Flere med sutrete bebiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på straks 4 mnd er veldig sutrete av seg.Helt ulik storebror,som var fornøyd hele tiden.Derfor har jeg vært mye usikker,på hvorfor hun sutrer slik.Men,tror noe av grunnen er at hun vil ha myyye oppmerksomhet,men hun er ikke så enkel å lese...

På kvelden er det verst.Syns hun sutrer nesten konstant frem til hun legger seg jeg....nytter ikke å få henne til å ta seg en liten dupp på eftan.Har prøvd maaaange ganger.

Blir bare så sliten og lei av denne sutringa i flere timer hver dag....

Fler som har/har hatt sånne bebiser?Og vil dette bli bedre etter hvert som hun blir større?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Minstegutt har nok vært sutrete, men min erfaring er at det alltid er noe når de sutrer. Noen ganger ser man seg blind på det og finner ikke ut av det fordi man aldri rekker å tenke på hva det kan være - det skjer jo noe hele tiden. Sånn har det vært hos oss iallefall.

Du kan jo begynne med å undersøke om hun får nok mat - kanskje hun er klar for grøt? Et annet tips er å gi en paraset - blir hun roligere eller sovner da er det jo noe som plager!

Uansett blir jo ting enklere når de vokser til, da de er lettere å lese og tåler mer:-)

Skrevet

Mi som e tre mnd og ei uke, har vært vældi sutrat i det siste... trur ho plages litt med magen, i tellegg e ho så bestemt på ka ho vil, utn at mora veit ka... nån ganga vil ho lek etc. men på ettermiddagen e ho mest sutrat... da kler æ ho naken ei stund og da bi ho vældi bli... :D

Skrevet

hei! jenta mi er snart 5 mnd, og har vært litt sutrete i periodernå mens hun har vært 4 mnd. Mest sannsynlig er det for at hun kun har hatt små dupper i løpet av dagen. Hun er rett og slett ikke uthvilt. De gangene hun har sovet nok er hun blid som ei sol! :) Har som du og hatt problemer med å få henne til å sove litt på ettermiddagen innimellom, og da må hun ta kveld ganske tidlig, gjerne før kl. 19.

Jeg tror dette er en fase som vil gå over, har inntrykk av at det er ganske mange i denne alderen som sutrer litt!

Kanskje hun klør for tenner ?

Å gi henne paracet som det blir foreslått over anbefaler jeg absolutt ikke! Kun ved feber og smerte.

Skrevet

Hei vennen,

har jeg nevnt konseptet "fussy babies" til deg? High-need?

Skrevet

Hva er det? stort behov for oppmerksomhet? Jenta mi er veldig sosial av seg , noe som ble merkbart forsterket de siste ukene... High need? :)

Skrevet

ops....ville heller ikke anbefale å gi paracet sånn uten videre...

Skrevet

Jeg er ikke enig med rådet om å gi paracet bare sånn i tilfelle ...

Skrevet

Har hun vært sånn hele tiden, eller har hun forandret seg til å bli mer sutrete akkurat i det siste?

Har du forresten prøvd å bære henne i sjal eller sele? Det hjelper ofte babyene å finne roen, samtidig som moren/faren kan få gjort litt andre ting med hendene frie.

Skrevet

Til moo og anonym.

Bare så det er sagt: paraset er ikke farlig, de gir det til premature på sykehuset til og med. Å gi en paraset for å se om hun blir bedre kan gi god info som man kan ta med til legen dersom det er noe.

En baby som sutrer "flere timer hver dag" plages gjerne med noe, det er min erfaring. Fikk senest i dag tips om å prøve paraset for å se om det var tretthet eller smerte som plaget min gutt. Tipset ble gitt av barnelege.

Nå viste det seg at min gutt har refluks, så det er jo en annen historie.

Til honningmelon, lykke til, det er tøft når det er sånn!

Skrevet

Tusen takk for mange svar!

Hun har egentlig vært ganske krevende siden hun ble født.Har skreket en del,men etter hvert som hun har blitt eldre,har det gått mer over til sutring.

Jeg har uansett funnet ut at hun er veeeldig sosial og trenger mye oppmerksomhet.Det virker også som om hun kjeder seg fort...

Hun får grøt en gang pr dag nå.

Syns liksom ikke det virker som om hun har direkte vondt heller,for hvis hun får oppmerksomhet,blir hun ofte veldig blid,og hvis hun blir bært rundt,er det heeelt stille.

Kan jo være at hun plages litt med tenner,da hun driver mye inni munnen,og sikler mye.

Men,syns det er veldig vanskelig å vite.

Tror i allefall jeg har funnet ut at hun kjeder seg veldig fort,og at hun er veldig sosial.Det virker slik på meg,da det ofte hjelper med oppmerksomhet i lange baner.Men,ikke alltid da.

Skal sjekke ut den linken din jeg,Expat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...