Gå til innhold

Felles foreldreansvar????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 8mnd og jeg har gjort det slutt med barnefaren, Han bor i harstad og jeg bor i oslo. Han mener at jeg skal skrive under på felles foreldreansvar, men jeg nøler han har store promlemer med nærever og letta ikke en finger for meg når jeg gikk gravid eller etter sønnen vår ble født, han har pendlet hele tiden mellom oslo og Harstad. så jeg har store deler av tiden fra han ble født til nå hvert alene med han. Jeg har hvert på meklingsmøte og der sa dem ingenting om at det ikke kunne la seg gjøre me dog skrive under på det papiret, hvis jeg gjør det kan han bare komme og si at nei nå skal guttungen komme og bo hos meg. Jeg har prøv ufattelig mange ganger på og gi han en ny skjans hele veien men han skjerper seg ikke, er veldig gla i han, og han sier nå at han er villig til og gjøre alt for oss, men har store problemer med og tro han. Hørt så mange historier på det nå. Er det noen som har noen råd og komme med så vær så snill

klem fra en frustrert alenemor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke skriv under.

Hvis han får felles foreldreansvar må han signere pass, bankkontier osvosv. og når han bor i Harstad er jo ikke det så enkelt.

Ikke signer.

Skrevet

Om dere har delt ansvar eller ikke har liten betydning for samvær og omsorg.

Men som det står over her, da må du ha hans underskrift også når du skal søke om bhg-plass osv - og det er ikke alltid enkelt å komme en tur fra Harstad.

Skrevet

Dersom du nekter å skrive under, kan han via rettsapparatet få delt foreldrerett dersom han ikke er ubrukelig som far. Dvs tung rusproblematikk, meget psykisk syk, voldelig ol.

Skrevet

Hør med familievernkontoret om hva delt foreldreansvar innebærer. Det stemme ikke at han da kan bestemme at barnet skal bo hos han,sånn er det slett ikke! Det er den som har hovedomsorgen som har mest å si i de fleste avgjørelser som vedrører barnet. Hvis han er en kranglefant som kan være vanskelig,og du tror han kan feks nekte å skrive under på søknad om pass til barnet osv (som er et veldig vanlig problem),ville jeg ikke skrevet under uten videre. Da KAN han gå til rettssak for å få det,men det er ikke sikkert han gjør det,så lenge han ikke har fulgt opp mer enn han gjør,og bor såpass langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...