Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Venninna mi har en liten på 9 mnd som enda ikke setter segopp. Hun er litt stressa på dette, og fortalte i dag at de driver aktiv sittetrening på babyen. Dette har resultert i at den lille nå HATER å ligge på gulvet, vil bare sitte, og de lar h*n få lov til dette. Jeg har jo hørt at dette ikke er særlig lurt i fht rygg og videre motorisk utvikling, men skal jeg si noe eller la være å legge nesa oppi dette?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Si det på en høflig måte-så skulle jo ikke det være galt.. Jeg selv tar imot råd og veiledning fra mine venniner..hadde ikke blitt sur om de hadde sagt det...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Hm.. Jeg ville hinta litt forsiktig.. Vær litt spørrende kanskje...: " Men er det ikke lurt å ligge på magen også... Nå som hun har blitt så flink til å sitte..." eller noe sånt? Bare ikke vær belærende.. En gang kommenterte noen at babyen min satt mye i fanget, og det syns jeg var ekkelt.. Akkurat som jeg hadde gjort noe galt og tankeløst mot ungen min liksom...
firemerkersmør Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Aktiv sitte trening? Tipper hun driver litt som meg. Ser at tassen koser seg masse med å sitte, så han får sitte 15-20 min hverdag når vi leker. Vet alle råd og sånn, men han er så mye på magen også, så tardet med ro. Jeg haddeblitt irritert hvis noen kommenterte det ihvertfall, for jeg hartatt min egen vurdering på det. Tipper veninna di også harhørt det.
så var vi 4 Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Martin har nå også fått sitte litt selv når han ikke kunne sitte. Alt med måte sier nå jeg. Synes ikke du trenger å si noe med mindre det er sånn at ungen aldri gjøre annet enn å sitte.
shanty73 Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Nei jeg synes ikke det er noe man skal blande seg borti... Det er da langt verre ting å henge seg opp i om en liten kar på 9mnd sitter på gulvet og er fornøyd der... Beklager..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå