filijokus *fødeklar* Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Leste en fødselshistorie på nettet der en som hadde født fortalte at det vondeste var når Jordmor sjekket åpningen.. Hva er det egentlig som skjer når de sjekker åpningen? Jeg er jo helt grønn på dette området siden jeg ikke har født før...
VinterSol+2 Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 nå har ikke jeg født før, men så vidt jeg har forstått stikker de noen fingre opp i deg for å sjekke hvor mange de får plass til i bredden.. type to fingre=to cm? men kan ikke forstå at det er veldig vondt? kanskje hun som skrev syns det var ubehagelig/var littflau?
Celina og Emil + enimagen:) Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 jeg syntes iallefall det gjorde vondt når hun sjekket åpningen, syns det hva mye verre enn å få ut ungen.. så jeg kan ikke sei at det er noe godt for det er det ikke.. tror hun brukte 2fingre med skarpe negler.. off, få frysninger..hehe.. men nå er det ikke sikkert at alle syns dette er vondt..
MomInUSA Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 De kommer sikkert til aa sjekke aapningen foer du kommer til foedsel - hos meg gjorde legen det paa kontrollene i ukene foer termin - det er ikke noedvendigvis det vaerste at jordmor/lege stikker fingrene opp for aa kjenne - men de drar og sliter ogsaa for aa faa fart paa ting - det er vondt - men jeg kan bare tenke meg at det er vondere naar babyen kommer ut - men jeg kom aldri saa langt, saa det kan jeg ikke si for sikkert.
Aurora.m/nr.3 Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Har født to ganger, og kan ikke si det var vondt i det hele tatt. Det som var grusomt var at jordmora skulle ha meg til å ligge rolig og slappe av, mens jeg helst skulle ha ligget i fødesenga for lenge siden. Gutten ble født ca. 20min. etterpå, så særlig avslappende var det ikke... :-) Tror de som opplever det som vondt har vært veldig uheldige med undersøkelsen.
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Hei.Dem skjekker åpningen ved å se hvor mange fingre di får plass til ja,men det er nøtt til å være noe mer dem gjør, for faen så vondt det var.. æææ,gruer meg alt.. hehe.. Men det er verdt alle smerter..
Fire småtroll Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Syntes ikke det gjorde vondt at de bare sjekket åpningen, men da det begynte å gå litt seint de siste cm og hun ville hjelpe til og tøye åpningen litt, da kjente jeg det ja.. Men at det skulle gjøre mere vondt enn å føde hodet, det høres helt villt ut for meg. Det stemmer ikke for min del ihvertfall, de jordmødrene jeg var borti hadde hansker på da de undersøkte og var forsiktige. Ikke noe problem i det hele tatt...
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Ja det var helt forferdelig vondt!!! Tårene trilla og skreik som en stukket gris, og sambo ble helt satt ut. Det var da alle de stygge glosene kom og jeg kalte jm masse stygt... Men med en gang hun var ferdig ba jeg pent om unnskyld Fødende kvinner er vel de mest uberegnlige pasientene som er
nestemann Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 Å sjekke åpning er ingenting iforhold til å føde ungen syns jeg. Jeg syns ikke det kan sammenlignes engang. Dette er jo helt individuelt. Å sjekke åpning går jo så fort, men når jeg fødte trodde jeg jo jeg skulle dø....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå