Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 HERREGUUUD SAA VONDT.. ryggen verker saann i dag at jeg holder paa aa bli gaaal!! frister saann med smertestillende naa, at jeg vet snart ikke hva jeg skal gjoere. vet man skal helst ikke roere smertestillende, noe jeg ikke har gjort foer i svangerskapet. Men idag er det saa vondt i ryggen , at jeg klarer hverken ligge, staa eller sitte uten aa vri meg av smerte.. off off.. har sykemld paa grunn av vond rygg.. Men naa er den blitt SKIKKELIG vond... Noen raad... ?
Aurora.m/nr.3 Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Vet hvordan du har d, og tror godt du kan ta deg noe smertestillende. Poenget er vel at du skal være forsiktig med smertestillende, at du ikke bruker det over lengre tid. Les på pakningen før du tar, det står jo der om det kan brukes eller ikke. Kan det forresten hjelpe med smertestillende gel? Det kan du iallefall kjøpe inn og prøve om du ikke allerede har gjort det. Regner med du har prøvd å tøye (f.eks skyte rygg osv.), og fått noen til å massere deg... Tror ikke det er bra for hverken deg eller barnet at du har slike smerter! God bedring!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2007 Takk takk. Ja pr;ver aa strekke meg og alt.. aa klemmer jeg bak paa ryggen, i korsryggen saa gjoer det helt SYYKT vondt.. er liksom fristet til aa ta smertestillende, men de vil jo bare funke noen timer saa er jeg paa samme plass igjen heh.. Det som ogsaa er rart er at smerten kun har flyttet seg mest til hoyre side.. er saa vondt.. off off.. klage innlegg dette.. Takk for svar. Blir glad for flere
ninen Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Du har ikke fått nyrebekkenbetennelse eller noe da? Jeg har også vond rugg til tider, men ikke så ille..Tror d er paracet man skal ta når man er gravid, ikke ibux eller annet. God bedring
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 ibux er nei nei når man er gravid...paracet kan man ta....men skal helst ikke ta i siste trimester....
VinterSol+2 Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 du skal ikke ta smertestillende som også er muskelavslappende. sånn som ibux, feks. men dermed er det egentlig liten effekt å få dersom du har muskulært vondt i ryggen da. varmt badekar? varmeflaske? tidlig til sengs, med pute i ryggen og mellom bena?
VinterSol+2 Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 naproxen heter den som du overhodet ikke skal ta. Og naproxen og ibux har mye av de samme virkestoffene, så de skal du holde deg unna.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2007 nei er ikke nyrebekken er jeg noksaa sikker paa.. hadde uvi for ikke saa lenge siden, men den er kurert. har hatt nyrebekkenbetennelse foer saa tror ikke det er det.. men vet jo ikke .. Er 18 uker paa vei, saa jeg kan vel trygt ta paracet.. Men jeg foeler liksom litt frykt for aa ta slike ting.. Har kansje med at jeg drakk en del i begynnelsen av svangerskapet, da jeg ikke visste jeg var gravid.. saa jeg foeler liksom at jeg ikke trenger aa tilfoere meg selv eller babyen noe mer som kan skade den... Men vil liksom ikke gaa med disse uutholdige smertene heller...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 Fikk beskjed av fødselslege at paracet knne jeg trygt så lenge jeg holdt meg til doseringen på pakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå