mamman-t-småpian Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 HUffa meg, vi har en slik stol til vår datter - og så fikk jeg nettopp høre av ei venninne at den ikke ble godkjent når foreldre og barn testet den i fjor. Den er for barn opp til 25 kg og kan brukes både forover og bakover. bør jeg bare kvitte meg med setet og kjøpe et nytt, eller ? Hva ville dere gjort ? Jeg har dessverre ikke fått lest testen , enda, men vil gjerne høre deres mening.
Synnøve_Solbakken Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Testen var heldigvis gjort feil, de hadde ikke festet setet riktig. Dessverre går aldri bladet ut med beklagelser når de gjør feil i tester (ikke første gang). Men barnestolforhandlere har visstnok fått skriftlig info om feilen. Vår bruker setet fortsatt, setet vant en test i sverige for et par år siden.
mammmamia ** Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Det var pga feilmontering, setet er best i test flere år på rad, bl.a. i Sverige og Finland, og er et kjempegodt sete :-) Det kom også en ny monteringsmåte, vet ikke om du har sett den, men bakerste del av stolen skal tippes utenfor kanten på setet når barnet passerer 11 kg :-) Det ligger info her: http://www.akta.se/montera_cosmic.pdf
mamman-t-småpian Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2007 1000 takk for svar. Da fortsetter vi å bruke setet, som vi er veldig fornøyd med )
Plutselig_gravid Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Feil i testen ja. Vi har også det setet og er superfornøyd. Vi har nemlig opplevd å krasje med lillegutt i sete. Uheldigvis krasjet vi med en lastebil - hele fronten på bilen vår ble smadret. Og bilen vår satt fast inne i siden på lastebilen. Vi voksne i bilen ble slengt veggimellom selv om vi hadde seler på. Lillegutt satt i setet og fikk ikke en eneste skramme eller sleng i nakken ) Måtte jo kjøpe nytt sete da, men kjøpte helt make setet.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Skulle vi ta alt som står i Foreldre & Barn alvorlig er det virkelig rart det vokser opp barn. Det bladet har jeg sagt opp og kommer aldri til å kjøpe det igjen. Mye blir alt for usaklig og testene kan man lure på hvordan er gjort. Det stemmer svært ofte ikke med egne erfaringer i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå