Gå til innhold

Acta graco cosmic - stryk i test ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

HUffa meg, vi har en slik stol til vår datter - og så fikk jeg nettopp høre av ei venninne at den ikke ble godkjent når foreldre og barn testet den i fjor. Den er for barn opp til 25 kg og kan brukes både forover og bakover. bør jeg bare kvitte meg med setet og kjøpe et nytt, eller ? Hva ville dere gjort ? Jeg har dessverre ikke fått lest testen , enda, men vil gjerne høre deres mening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testen var heldigvis gjort feil, de hadde ikke festet setet riktig. Dessverre går aldri bladet ut med beklagelser når de gjør feil i tester (ikke første gang). Men barnestolforhandlere har visstnok fått skriftlig info om feilen.

Vår bruker setet fortsatt, setet vant en test i sverige for et par år siden.

Skrevet

Det var pga feilmontering, setet er best i test flere år på rad, bl.a. i Sverige og Finland, og er et kjempegodt sete :-) Det kom også en ny monteringsmåte, vet ikke om du har sett den, men bakerste del av stolen skal tippes utenfor kanten på setet når barnet passerer 11 kg :-) Det ligger info her:

http://www.akta.se/montera_cosmic.pdf

Skrevet

1000 takk for svar. Da fortsetter vi å bruke setet, som vi er veldig fornøyd med :o)

Skrevet

Feil i testen ja. Vi har også det setet og er superfornøyd. Vi har nemlig opplevd å krasje med lillegutt i sete.

Uheldigvis krasjet vi med en lastebil - hele fronten på bilen vår ble smadret. Og bilen vår satt fast inne i siden på lastebilen. Vi voksne i bilen ble slengt veggimellom selv om vi hadde seler på. Lillegutt satt i setet og fikk ikke en eneste skramme eller sleng i nakken :o)

Måtte jo kjøpe nytt sete da, men kjøpte helt make setet.

Skrevet

Skulle vi ta alt som står i Foreldre & Barn alvorlig er det virkelig rart det vokser opp barn. Det bladet har jeg sagt opp og kommer aldri til å kjøpe det igjen. Mye blir alt for usaklig og testene kan man lure på hvordan er gjort. Det stemmer svært ofte ikke med egne erfaringer i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...