Gå til innhold

hvordan få henne til å sovne av seg selv når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hun bare krabber rundt i senga. Hun er tydelig trøtt, men klarer ikke ligge stille. Tidligere har jeg latt henne sovne ved siden av meg i senga vår, men jeg synes liksom ikke hun trenger å få spesialbehandlig nå som hun er 7 mnd. Vil gjerne ha gode sovevaner. Hun liker å sove på magen og sover veldig godt når hun får gjøre det, derfor vil jeg ikke tvinge henne til å ligge på ryggen.

Nå gjør jeg følgende: Jeg gir pupp på sengekanten, og legger henne opp på skulderen for å evt rape litt og synge en sang eller to. Legger henne i sprinkelsengen og synger kanskje en sang til. Sier natta med fløyelsmyk stemme og går ut. Da snur hun seg til mageleie og krabber ned til fotenden av sengen sin. Soveromsdøra er ved fotenden av senga. Hvis jeg blir inne på rommet og drar hun ned sprinkelbeskytteren og titter ut i rommet, hvis jeg står ved siden av sengen strekker hun hånden ut og krafser meg på buksa. Hvis jeg går ut vekk fra sengen hennes ligger hun bare og stirrer på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe de er noen søte små rampunger ;)

Jeg tuller Martin inn i et pledd (har det under armene og nedover). Han kommer seg selvsagt ut av det selv, men han gjør det sjelden. Hvis jeg ikke har det rundt han ligger han å tuller og styrer verre i senga si.

Skrevet

Hihi:o)

Snuppa vår fikk cd med barnesanger til jul,den pleier jeg å sette på med svakt volume...da ligger hun helt musestille og hører på til hun sovner:) Det funker bra hos oss!

Skrevet

jeg må ha min i babysafe...ingen mulighet i verden å få han til å sovne uten han er bunnet fast:o) Binder han løs igjen straks han har sovna.. da kan han skifte stilling så mye han vil om natta ! :o)

Skrevet

Hvordan løsning er det på din babysafe. Min er så sinnsykt knotete å få løs og feste at jeg blir helt svett. Dersom Linea begynner å gråte skikkelig vil jeg jo gjerne ta henne opp og det er kliss umulig på en enkel måte med babysafen min. Det er vel også noe av grunnen til at jeg ikke bruker min lenger.

Skrevet

jeg har kjøpt kroker som jeg har bunnet fast i trådene i babysafen, så er det slike ringer på babysafen som jeg fester krokene i..fort gjort:o)

Slike kroker får du kjøpt på en sybutikk :o)

Skrevet

Hehe, omtrent som om jeg skulle ha skrevet det selv! (Bortsett fra krafsinga...)

Hvor lenge kan hun holde på sånn da? Idag timet jeg nemlig hvor lenge snuppa krabbet rundt, og det holdt på i 13 minutter men føltes som eeeevigheter! Og hva skjer etterhvert hos dere? - skriking? blir hun lys våken?

Skrevet

jeg kan svare hvordan det går med oss ihvertfall:o)

min reiser seg og går rundt i senga..dette er morro i ca 5 min, så setter han seg ned litt..reiser seg igjen osv.. etterhvert så blir han skikkelig utolmodig før han hisser seg opp! Han blir skikkelig sinna og fornerma..og ei gang gikk det så langt at han grein til han besvimte! (ikke i senga, hører til en annen historie) Men som du skjønner så kan jeg ihvertfall ikke la han finne ut av det selv..for han skjønner det rett og slett ikke! (mannen min var visst helt lik) så når jeg binder han fast så prøver han å vri seg, men finner jo fort ut at det ikke går..så godtar han det rett og slett, og legger seg til å sove..tar en 5-10 min..ganske enkelt og greit:o)

Skrevet

hun begynner å gråte, ja, og da går jeg inn og legger henne på plass, sier natta og går ut igjen. Har nok litt dårlig tålmodighet, men prøver å tøye tiden hver dag for hvor fort jeg går inn til henne. Burde sikkert egentlig la henne holde på sånn lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...