Gå til innhold

kan en ha to eggløsninger i en syklus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt på eggløsningstest på fredag, og i dag testet jeg meg bare for morsomt.. Den var dundrende positiv. Hvordan kan det ha seg? Jeg tok også en graviditetstest, men den ble negativ. Har vert kvalm og hatt sure oppstøt i det siste, men slike bivirkninger kommer vel ikke så raskt etter en eggløsning?

Kan det kanskje være at testene ikke er gode nok? Jeg har kjøpt dem fra billigtester, det er enkle strimler. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet kan det løsne flere egg samtidig men man skal ikke ha fegg som løsner med flere dagers mellomrom. Jeg vil tro at kroppen din prøvde på eggløsning forrige uke med positiv EL-test, men så løsnet ikke egget og den prøver igjen nå... Har du normale stabile sykluser?

Jeg har forresten hørt at EL tester kan gi positiv test tidligere enn graviditetstester, så det kan jo hende du er gravid...

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg har ikke stabile sykluser, tror jeg da... Har gått på p-pillen i flere år, så har dårlig kontroll. Jeg hadde blitt veldig glad om det var gravid jeg var, det var det første jeg tenkte. men det var vel litt vel tidlig å gi utslag før det har gått en uke?

Skrevet

Ja, det er kanskje litt tidlig.... det er bare å smøre seg med tålmodighet i denne bransjen har jeg skjønt :)

Skrevet

hei hei.

gynekologen min sa at man kan, men det er ytterst sjeldent, ha to el i løpet av en syklus.

dette hendte som regel med unge og veldig fertile jenter, og var noe som ikke hadde for vane å gjenta seg.

Skrevet

hmm... jeg er 22 år, kan jo hende. Men er i 2.pp, dersom jeg er superfertil burde det blitt blink på første forsøk. Jeg har heller en litt dårlig følelse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...