Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Jeg ble tante til ei nydelig jente for tre uker siden. Foreldrene har slitt med søvn siden dag en, og er snart helt utslitte. Jenta sover masse på dagtid, men våkner til på kvelden og holder det gående omtrent hele natta. De legger henne når de selv legger seg og hun blir liggende og trykke og presse og stønne lenge før hun begynner å skrike. De har måttet sitte "vakt" i stua hver natt. Søsteren min har gjerne fått sove fra 22 til 01 mens mannen har sittet i stua. Så må han sove fordi han skal på jobb. Men dette er de "gode" nettene. Det har hendt ofte i løpet av disse tre ukene at søsteren min har sovet to timer i løpet av en natt.. Hun sliter også med å sove på dagtid, og får derfor ikke tatt igjen noe. Babyen får nok mat. De har forsøkt med pupp og utpumpet melk på flaske om kvelden for å se at hun får i seg nok. Har lagt på seg 800g på to uker, så det skulle vel tilsi nok mat;) Noen forslag?? Har lånt de en sånn spilledåse med lys,bevegelse og musikk for å se om det kunne hjelpe. Det holdt bare en natt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Er ikke dette typisk kolikk barn da? Våkne på kvelden og grine på natten? Huff, det hørtes ihvertfall slitsomt ut..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Høres ut som kolikk. Har de forsøkt og gi henne sukkervann? Sukkervannet reddet meg søvnen min da det stormet som verst rundt snuppa. Prøv minifom, det fungerer for mange. Alle foreldre med kolikk-barn bør sjekke ut om det kan være KISS. Be dem se på internettsidene om KISS.
Gjest otilie79 og 4 nydelige jenter Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Minner litt om eldstedattra mi, hun snudde døgnet da hun var et par mnd gammel. Var utrolig slitsomt. Akkurat da vi skulle legge oss for kvelden våknet hun og var lys våken og pigg som bare det, mens på dagtid sov hun som en stein. Prøvde alt for å vekke henne på dagtid, for å snu døgnet hennes tilbake, skifta bleie, badet henne, alt som hun pleide å våkne av, men ikke pokker. Hun sov som en stein:( D varte heldigvis bare noen uker og hun snudde døgnet tilbake av seg selv:)
mamo82 *2 jenter* Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Be dem prøve Minifom-dråper fra apoteket! Høres som om det kan være luftsmerter som plager frøkena, minifom er supert mot dette.
Kaosmamma' n Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Høres veldig kollikk-aktig ut, prøv med kiropraktorbehandling. Kiropraktoren kjenner veldig fort om det er kollikk. Prøvde dette selv med eldstemann, og begynte å merke bedring allerede etter 2 ganger.
jolanda Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 dette må være kolikk,de sier at kolikkbarn legger mer og ofte på seg,i forhold til andre barn,iogmed at de blir ofter lagt inn til brystet,kolikk vedvarer toppen 3 - 4 mnd,i uke 8 sier de at kolikken er på toppen,og at det da vil dale nedover........mi jente la på seg 60 gr på ett døgn,og 400 gr på ei uke ....og hun hadde kolikk,barn som har kolikk liker lyder som lager rutinert lyd f,eks støvs,vaskem.......men kiropr er å anbefale. lykke til:)
ejiec++ Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/s_vn/mye_vken_om_kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå