Gjest Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Såg innlegget ditt lengre her nede.. Ble litt bekymret nå... Har brukt nan1 helt fram til nå (4 mnd) . har byttet til nan2. Gjelder dette det samme som med HIPP eller? Skal man ikke bytte til 2. Hjelp Er redd jeg har gjort noe gale nå
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 hei.. så ikke innlegget før nå..hehe jeg tror du har gjort rett med NAN ja.. det var derfor jeg var usikker ang hipp også, fordi men NAN så skal man jo bytte, ettersom jeg har forstått vertfall... dette står på flaskeposten.org, som har fått svar fra produsenten: NAN 2 anbefales fra 4 md. og inneholder dobbelt så mye jern som NAN 1. NAN 1 inneholder 0,4 mg jern og NAN 2 0,8 mg pr. 100 ml. NAN1 inneholder kun laktose som karbohydratkilde. NAN2 inneholder primært laktose som karbohydratkilde men også noe maltodekstrin. Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet, (SEF) anbefaler å gi mer jern fra denne alder sider jernreservene som barnet har fra fødslen avtar mot 6 md. alder. Dette gjelder fullbårne barn. På NAN2 pakken står det at NAN2 kan gies fra fødselen av til barn som ikke ammes. I mail fra Nestle til flaskeposten påpeker de at den kan brukes fra fødsel men primært anbefales fra 4 måneders alder. så jeg tror du har gjort helt rett:) dumt at de ikke kan merke skikkelig, slik at man ikke blir usikker( HiPP feks)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå