Thea og Erle Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 mannen du er gift med har barn med andre kvinner, med tanke på arveoppgjør dersom mannen din skulle fall fra?
Thea og Erle Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 14. mars 2007 Har nemlig en pappa som vi mistenker kan ha barn fra før av.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Jeg tror det kommer inn under ekteskapslovens § 39: Opplysningsplikt om økonomiske forhold. Ektefeller har plikt til å gi hverandre de opplysningene som er nødvendige for å vurdere deres økonomiske stilling. For dette formålet kan en ektefelle kreve at den andre ektefellen og ligningsmyndighetene gir opplysninger om eller kopi av den felles eller den andre ektefellens selvangivelse og ligning. En ektefelle kan også kreve opplysninger av selskaper, foretak eller andre institusjoner som driver finansieringsvirksomhet eller forsikringsvirksomhet, og av andre som har midler til forvaltning Loven i sin helhet finner du her: http://www.lovdata.no/all/hl-19910704-047.html
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Burde kanskje utdype at jeg regner med at han da har betalt barnebidrag for dette/disse barna?? Kan ikke finne noe ellers i ekteskapsloven som gir opplysningsplikt som er relevant her...
Thea og Erle Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2007 I selvangivelsen hans kom det for mange år siden frem at han hadde betalt b bidrag. Dette sa han at var feil. Neste likning stod det ikke noe om dette tror jeg.
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Når man gifter seg i dag i hvertfall skriver man under på at man har informert partneren om eventuelle barn (som ikke er adoptert bort - er de det trenger man det ikke). Vet ikke om det alltid har vært sånn, kan jo ha vært annerledes da dine foreldre giftet seg
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Jeg tror at barnebidrag ikke lenger gir rett til skattefradrag, og er derfor usikker på om det vil fremkomme på selvangivelsen... Om det er statens innkrevningssentral som krever inn barnebidraget så kan det være at din mor kan benytte ekteskapsloven og derfor kreve innsynsrett ettersom det kan hevde å påvirke hennes finansielle situasjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå