Gå til innhold

Kan noen forklare Timeout? Pleace..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli sprø. Har en 2 år gammel gutt som nesten ikke er til å være i hus med.

Hvordan funker timeout?

Har litt problemer med å forstå at han skal sitte i ro en plass uten å stikke, om så bare et minutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for artikkel.. Men siden min gutt ikke hører på fine pedagogiske irettesettelser og Jesper Juul osv osv spør jeg igjen.. Noen som kan forklare meg timeout?

Skrevet

Time-out, slik jeg forstår det og praktiserer er:

Når Snuppa (2 år) er f.eks. slem mot lillesøster, leier jeg henne bort til time-out stedet vårt (kan være hvor som helst, bare ikke i leke-kroken o.l.) som er på benken i gangen, Der må hun sitte og "tenke" over hvor dumt det er å slå lillesøster i hodet med lego.flyet, og hvor lei seg alle blir når noen slår de..

Da kommer hun og sier unnskyld, og jeg forklarer nok en gang så saklig man kan til en toåring at ingen har lov til å slå.

Så klemmer vi hverandre og er ferdig med saken.

Vet ikke hvor effektivt det er, men det er iallefall et tiltak for å poengtere alvoret i situasjonene som ofte oppstår.

Lykke til da :-)

Skrevet

Hvordan får du henne til å sitte stille da?

Sønnen min kommer vrælende og hylskrikende etter å gauler noen strofer.

Skrevet

Jeg følger henne rolig tilbake hvis hun løper tilbake igjen.

Men jeg prøver å ikke være sint når jeg setter henne der, da trasser hun heller ikke med å hyle og være sur.

Tror hun synes det er en liten kuriositet i hverdagen, vet ikke om det funker, men hun sier iallefall unnskyld og vil "gjøre opp" for seg...Kanskje litt av formålet er oppfylr da??

Skrevet

Etter at sønnen min kom inn i trass perioden sin, så har jeg brukt mye time out. Når han er umulig å ha med å gjøre, sier jeg alltid til han: nå trenger mamma en liten pause, så mamma går inn på rommet, og vi sees etterpå. Da er sønnen min ute i stuen eller på rommet sitt med masse leker, mens jeg er inne på rommet mitt og banker livet av puta mi. Men disse pausene varer ikke lenge. Toppers 1 min- 2 min.

Jeg spurte helsesøster om det var greit å gjøre det sånn, og hun sier det er helt greit. Han vil ikke skjønne så mye ennå, for han er bare 2 år, men så lenge jeg ikke er borte lenge så går det bra. Og jeg kan se at det funker. I løpet av minuttet, så har både jeg og han roet seg ned. Så da fortsetter vi livet som før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...