Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 Kan en ta en uke til syden, mens mormor passer barnet.. Ville dere gjort det? Noen med erfaringer på hvordan barnet reagerer?
candyland Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 går sikkert an, men hvis det var meg ville jeg heller hatt med meg ungen.... gutten min er ca like gammel, og vi har snakket om å dra på tur alene, men det vlir isåfall bare en langhelg, og vil da vente til han nærmer seg året. men folk er forskjelige, tror ikke jeg hadde fått så stort utbytte av en uke i syden, for jeg hadde nok savna lille gutten min så mye:)
~mamma~ Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Leste en anbefaling på hvor lenge en kan være borte fra babyer i bladet bam. 0-4 mnd: Så mange timer som de er mnder, f.eks. en baby på 2 mnd kan fint være uten mor/far i 2 timer. Over 4 mnd: Det dobbelte antall timer i forhold til alder AV OG TIL, f.eks. en på 4 mnd kan være uten mor/far i 8 timer. Fra 1/2 år: Foreldrene kan reise bort på en overnatting fra den ene ettermiddagen til neste formiddag. Har ingen egne erfaringer. Dette har jeg bare lest.
moo Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har ikke erfaring med det, men ville aldri i verden reist fra et så lite spedbarn så lenge uten at det var snakk om ufrivillig sykehusinnleggelse!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Har også lest dette, men barnet har vel også gått av foreldre som er uthvilte og i bedre humør.. Hun er 3 måneder nå og har kolikk (siden hun er født for tidlig, må jeg regne med at det kan vare 1 måned til) Føler at det vil være bra for forholdet og komme litt bort, men vet jeg vil savne henne enortm..sukk
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 Jeg må bare si nei og nei til det. Barnet ditt er ikke så gammelt at det vet at du finnes om du er lenge borte. Derfor vil barnet ditt tro at mamman sin er forsvunnet for alltid. Jeg skjønner at dere har det tøft nå, men barnet ditt vil nok ha det værre hvis dere drar fra det. Jeg ville nok heller gått en tur eller ti sammen med pappan mens mormor passer barnet når det sover. Det er nå min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå