Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 13 mnd har endel rødt utslett/tørre områder på rygg, albuer og av og til litt på beina og magen. Ikke tatt han med til lege enda, men lurer på om det er en type eksem, matallergi eller noe.... Han bader hver kveld, har lurt på om det er for mye, at det tørker ut huden?.. I tillegg går vi på babysvømming en gang i uka. Noen med lignende erfaringer? Tips til salver, oljer o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har atopisk hud og har også hatt slike tørrflekker innimellom, i tillegg til eksem. Tror ikke du trenger bekymre deg i første omgang, men vær flink til å smøre med fuktighetskrem, gjerne flere ganger pr dag og bruk olje istedet for såpe i badevannet. Blir det verre kan du ta kontakt med lege, evt få henvisn til hudlege. Ang type krem finnes det MASSSE å velge i, så du må nok bare prøve deg frem. Vi har god nytte av A-krem og Aderma.

Skrevet

takk for gode tips :-)

Skrevet

Tassen her på 13 mnd har også flekkvis tørr hud. Vi bader nå bare 3 ganger i uka, da vi gikk på babysvømming bare 2, sånn at han var i vann 3 ganger pr uke. Nå har vi sluttet på babysvømming (tida rekker bare ikke til), og jeg syns jeg merker en forbedring. Vi er jo inne i en tørr årstid også, så forhåpentligvis blir det bedre utover nå. Jeg har brukt bodylotion fra Babyline, A-Derma-krem (exomega) og A-krem.

Skrevet

Jeg er riktignok voksen, men har hatt atopisk eksem siden jeg var baby. Jeg har alltid fått beskjed av spesialist om kun bade 1 gang i uka og da med olje i vannet. Merker det godt hvis jeg bader mer.., tørker ut helt og må bruke uendelige mengder med kremer.

Så selv om snuppa ikke har eksem så bader hun kun 1 gang i uka hjemme og er på babysvømming 1 gang i uka.

Av kremer bruker jeg selv apobase blå. Det er den som passer min hud. Bruker eventuelt locobase repair hvis jeg har tørket helt ut. Har prøvd aderma, a-creme osv men disse hjelper ikke meg. Det viktigste er at du finner en krem som passer din gutt.

Snuppa bruker kun babyline produkter og huden hennes er deilig mot i motsetning til min tørre ekle hud :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...