Gå til innhold

Samme ringene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er såpass fornøyd med forlovelsesringene våre at vi har lysst å bruke dem videre som gifteringer. Det eneste er at det står jo: Din xxx 25-7-2005. Dette er skrevet midt i ringen og det er jo ikke plass til mer skrift... Hva gjør vi da? Må jo ha den rette datoen for bryllupet da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi skal også ha de samme ringene, skal bare "shine" dem opp litt også gravere inn enda en dato rett bak den første. Blir veldig bra!

Har dyre skikkelige forlovelsesringer, som vi liker altfor godt til å byttes ut.

Skrevet

Vanligvis er det plass til en dato til. Men hvis de sier på gullsmeden at det ikke går av en eller annen grunn så går det an å ta bort den gamle datoen å gravere inn den nye. Du kan også ta bort alt av den gamle graveringa, å gravere alt på nytt så får du med begge datoene hvis du ønsker det.

Skrevet

Vi skal også bruke forlovelsesringene våre. Og kommer ikke til å endre daoten på dem. Gjør det noe om det er forlovelsesdatoen som står der da? Jeg syns ihvertfall ikke det:)

Skrevet

Forlovelsesdagen var jo den dagen dere bestemte dere for å tilbringe resten av livet sammen, bryllupet er bare for å feire dette =)

Men hvor mye koster det å pusse ringene og få gravert inn en ny dato?

Skrevet

Det er veldig forskjellig etter hvordan type ringer dere har!

Om det er glatte ringer, eller med mønster, altså ettersom hvor mye jobb det er å få pusse dem opp.

Men en ting kan jeg si, hvis det er hvitt gull koster det mer enn i gult gull. Hvitt gull er dyppet i et flytende metall for å få den perfekte blanke overflaten, dette metallet blir slitt bort når du bruker ringene. For å få de helt som nye må de legges i et nytt rodiumsbad som det heter, å dette koster ca 350 pr ring. (kan variere litt etter hvilken gullsmed man bruker kanskje)

Skrevet

Vi brukte de samme ringene da vi giftet oss. Hadde tenkt å gravere inn bryllupsdatoen også,men det var ikke plass.Så vi bare "pusset" opp ringene til bryllupet!

Skrevet

Takk for all hjelp! Skal kontakte gullsmeden å høre hva han foreslår! =)

Skrevet

vi har kjempefine (og dyre) forlovelsesringer, og bestemte oss for å bruke dem. men ville alikevel ha noe nytt.. så vi bygde på dem litt. de var 4mm bred, og vi spleiset på en 2mm ring (den gamle i hvitt gull, den nye i rødt). kjempestili! å da fikk vi plass til den nye graveringen i den nye ringen :) (det var ikke plass i den gamle, fordi jeg har 3 stener i den)

Skrevet

Vi har ikke dato i forlovelsesringene våre, og kommer til å bruke de samme når vi gifter oss. Har egentlig aldri tenkt på at man kan ha dato i dem - trenger jo ikke det for å huske når vi giftet oss...

Skrevet

det er jo ikke for å huske når man gifter seg man har dato i ringene. det er ikke derfor vi vil ha det iallefall. Ofte står det også jo en liten tekst o.l i ringene. Jeg synes det er noe ekstra fint å gjøre for hverandre, det er jo også ofte bare vi som kommer til å se det:)

Skrevet

Mine foreldre mente at det opprinnelig var vanlig å ha forlovelsesdatoen i ringene, ikke bryllupsdatoen. Dermed burde det ikke være noe problem at dere bare har forlovelsesdatoen!

Dere kan jo eventuelt ta vekk den gamle og gravere inn en ny.

Skrevet

vi har forlovelsesdato i ringene våre selv om vi er gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...