Gå til innhold

Alt annet enn skryt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fyllt hele phantom-bilen med tomflasker som skal pantes. Måka sover, så da grep jeg anledningen til å stable alle SEKKENE med tomgods inn i bilen.

Vi har en lei tendens til å sky panting her i phantom-hulen, slik at det skal skikkelige skippertak til for å få det gjort en sjelden gang.

Denne gangen tror jeg vi overdrev hvor lenge vi skydde problemet...

Når Måka våkner blir det litt mat, før vi setter kursen mot panteautomaten. Vurderer seriøst å dra lengre enn langt avgårde, slik at vi slipper å støte på kjente, og ikke minst, bli kjent for å okkupere pantemaskinen en hel dag...

(Egentlig rart det der med høflighet...For normalt ville jeg jo slippe andre frem med sine små poser med flasker, slik at de kan få pantet og handlet...men om jeg gjør det hver gang, blir jo Måka og jeg stående der resten av dagen....*gruble*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg leste om pantehaugen din kom jeg på en historie fra mine grønne ungdomsdager. En venninne og jeg reiste til Finnmark en vinter for å jobbe. Vi fikk hybler i en enebolig som var brukt av dette firmaet som hybelhus. En bod ved utgangsdøra var full av tomme ølflasker og ølkasser. Vi lånte oss en bil og begynte å fylle den opp. I denne kommunen var det ett ølutsalg, så vi satte kursen dit. Å du skulle sett "gamlekara" som satt inne der og drøyde tiden med en gammel bayer. Da vi begynte å bære inn så fleipet de med oss og lurte på om vi hadde hatt fest. Vi tulla tilbake og fortalte at joda, helgen hadde vært litt fuktig den. Men etter 16 søppelsekker og diverse tomkasser så ble hakene deres lengre og lengre og øynene deres mer og mer bekymra. Så mye flasker etter 2 unge jenter etter en fuktig helg! Det var noe av det meste de hadde opplevd :o)

Så ja phantomet, finn noen andres nærbutikk er mitt råd. Greit å holde sånne pantevaner gjemt i familien!

Skrevet

Vi kan igrunn byttelåne nærbutikk phantis;-))

Noen ganger er det alright noen ganger er det alright....noen ganger er det helt alright;-)

Skrevet

Pantis, er det det vi skal kalle deg fra nå av???

:-)

Skrevet

gjett om eg kjenner meg igjen! Og kvar gong lover meg at neste gong skal eg ikkje vente til søppelsekken er full, men nei da her drøyer vi det lengst mulig! Kan ikkje skjønne kvifor det skal vera so vanskelig.

Skrevet

He. he pantis:-))

Passer nok på de fleste av oss:-))

Jeg hadde i mange år jobben med å pante flasker for min avd (jobber som mange av dere vet på sykehus).

På sykehus, så drikker mange brus:-)). Jeg har stor bil... Så selvfølgeli var det jeg som skulle pante...

Kan love dere at jeg mistet angsten for det etterhvert. Kom inn på butikken med sekk etter sekk. :-)). Ble etterhvert nektet adgang på nærbutikken på sykehusområdet:-)) (sikkert ikke bare jeg som pantet:-))

Det hente, at flaskene ble med meg hjem. På min nærbutikk sa jeg bare... Ehh. panteflasker fra jobben...

Så nå smiler jeg bare og satser på at de tenker... Hun har bare med seg panteflasker fra jobben:-))

Nå har jeg vært så lenge i permisjon, så jeg tenker noen andre har fått jobben:-))

Skrevet

Utrolig bra... PANTIS! He he he...

Jeg bytter butikk hver gang...

Skrevet

Hahaha knall bra Trollmora,skulle likt å sett du gubbene ja :0)

Men det er vel en kjennsgjerning at nordmenn drikker mye :0)

Panting er en kjedelig greie....kjenner meg igjen der ja.

Skrevet

Men sånn egentlig ,hvorfor er det flaut å pante flasker? En er jo miljøbevisst da :0))

Skrevet

Det er ikke pantingen i seg selv som er flau...det er mengden! Skulle tro vi ikke gjorde annet enn å sitte hjemme å helle i oss ymse drikkevarer...alt fra øl, lettøl, alkohilfritt øl, til julebrus, farris og flaskevann...

Og så avslører det latskapen...om det ikke er drikkfeldighet...*ler*

Skrevet

Phantis phantis phantis

Som bare sitter hjemme og drikker............hehehehehehe.........fikk opp et bilde av det siste innlegget ditt og sitter her og ler så jeg rister nå;-)))

Skrevet

.....altså, jeg fikk opp et bilde i hodet mitt, av det siste innlegget ditt Phantis;-)))

Skrevet

Skyld på meg når det gjelder noen av de Pepsi Max-flaskene da ...;-)))

Skrevet

ro, ro, ro......Attpåklatten! Du så en ekte dranker for ditt indre øye...

Vel, jeg får vel komme med en bekjennelse....

Jeg er avhengig!!!

Eller rettere sagt har vært avhengig.....

Av Pepsi Max.... (Og det har vært vanskelig å moderere seg med omgang med Bærums Koffeinslave nr 1.... *kremt* Har du noe å si til ditt forsvar Gummis?)

Men nå er det slutt....på Maxen. Og i dragsuget har jeg jaggu klart å kutte ned på sjokoladen også! *hurra*

Så jeg håper at det blir en dramatisk reduksjon av flasker i pantesekkene de neste månedene. (Hadde ikke pantet siden før Måka ble født!) Og det gikk litt drikke på flaske med i Dåp og julehøytid...

*ro, ro til fiskeskjær.....*

Skrevet

............mange fisker får du der:-)

Jeg skjønner ikke at noen klarer light brus overhodet jeg! Synes det smaker skikkelig oppvaskvann (selv om jeg må innrømme at jeg aldri har smakt akkurat det;-) Men jeg kan tenke meg hvordan det smakes............tjohei:-)

Men gi meg en iskald Pepsi, med ækt sukker ja.............bærre lækkert!

Skrevet

Ha, ha, ha... Truffet, hvem jeg??? Hmm Slutt på sjokolade og brus... OG så har du masse husmorinnlegg om kopper og kar og vaskemaskiner.... OG jeg som tenkte å ymte frempå om en sen lunsj i morgen...?

Skrevet

Skal du komme på lunsj imorgen??????

Har du ikke glemt det gamle phantomet i din hektisk nye Tårnfrid hverdag? *snufser rørt*

Du er alltid velkommen hit. Har masse morokaffe, men som sagt ingen Pepsi Max. Vil du ha det må du ta med selv... *ler*

Skrevet

he, he. Kaffe holder i laaaange baner. Kobler meg på msn, jeg ;-)

Skrevet

Forstod jo det egentlig da ;0) Bare treig i pappen idag....:0) Rødme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...