babybooooom-OG Alisha babyen.. Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 min forlovede og jeg diskuterte dette her...jeg mener at magen ser gravid ut, altså stram og som man var i 5-6mnd...han mener at det henger en pose med skinn og dingler på magen, noe jeg ikke kan se for meg....som når meget overvektige mennesker har gått ned i vekt, så henger det masse skinn og slenger...husker da min venninne fikk barn og når vi var og besøkte hun på sykehuset, så så hun gravid ut, det hang ikke masse skinn og slang...hehe litt rart og lure på kansje...men noen som harfødt før og kansje vet?
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 kan dessverre ikke svare paa dette.. men trodde ogsaa at magen forsatt saag gravid ut.. ? hmm... dytter denne jeg, saa haaper jeg vi begge faar svar.. Har faktisk lurt paa dette jeg oxo!
Samoi, fikk gutt 23.03 Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Veldig avhengig av hvor stor du er og hvor mye du legger på deg i svangerskapet. Personlig har jeg ikke følt at jeg har sett gravid ut etter fødsel, og har vært tilbake i egne klær på noen dager. Rett etter fødsel kjennes magen ut som en bolledeig...Det er utrolig hvor fort kroppen henter seg inn igjen!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Tror også det er veldig inviduellt, men jeg mener man ikke ser fet ut, mer gravid men det går fort inn. Det jeg opplevde var at jeg synes jeg så riktig så slank ut, men jeg var nok ikke det, tror mange får et bilde av seg selv som slankere rundt magen enn det man er. Men det er ingenting som kommer til å henge nedover fordi du har født;-)
rosamille 11.07.07. Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 La på meg 27 kg i mitt forrige svangerskap.(det skal jeg ikke denne gangen) Etter at nurket var født så jeg fremdeles gravid ut,og lurte på om det kansje var flere der inne;) Så ut som jeg var fem mnd på vei ,som du beskriver...Magen var ikke like hard da..
tjohei Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 man ser gravid ut ja, det er fordi en fortsatt har forstørret livmor, denne vil etterhvert gå tilbake, og en vil vel kanskje ha litt mer pløsete mage enn ellers, men ellers ganske lik
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Jeg så ikke gravid ut i det hele tatt, magen hang som et skinn.... Skikkelig ekkelt! Men etter noen dager begynte den å stramme seg opp igjen Var nokså flat over magen da jeg forlot sykehuset etter 14 (!) dager.
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 jeg tror nok dette har mye med både mors alder og hvor mye baby det var i magen og hvor mye andre ting etc. mange faktorer altså med andre ord. med gutten min la jeg på meg 20 kg, men 13 av de var borte dagen etter jeg hadde født. så det var mest baby der (stoooor gutt + morkake + livmor + pupper og sånn hehe) jeg var relativt ung da jeg fødte, 22 år, så det kan jo kanskje også påvirke hvor fort magen trakk seg sammen. men min mage var nesten vanlig igjen med en gang etter fødselen(blei det i løp av 10-12 timer vil jeg tro) ikke helt flat da, sånn som jeg hadde før jeg blei gravid, men jeg så hvertfall ikke gravid ut og jeg hadde absolutt ikke noe løs-skinn hengende... hudtype og sånn spiller vel også inn vil jeg tro? jeg tror uansett at du ikke kommer til å tenke over dette, fordi fokus er en helt annen plass, og så har du jo gjerne litt store klær å vasse i de første dagene uansett...
*panama* med to søte små Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 Da jeg fikk jenta mi så ble magen flat igjen med en gang..Den var selfølgelig slappere enn vanlig,men ikke sånn at det hang liksom;o) (jeg gikk opp 24 kg!!!!!) Men søstera mi(som er veldig veldig slank til vanlig) hun så fortsatt gravid ut etter fødselen,men ble borte etter et par uker. Jeg er spent på hvordan det blir denne gangen,håper jeg er like heldig;o) Jeg hadde med meg "vanlig" bukse på sykehuset som jeg fint kom inn i ;o) Så jeg tror det er veldig individuelt!!!
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #10 Skrevet 14. mars 2007 Som en mellomting av det dere tror på meg. Verken stram (men omtrent like stor som ved ca 5 mnd), eller dinglende hud. Mer som en stor, myk og uformelig deig. Gikk ganske fort ned da, tok bare et par uker før den var nesten like flat igjen (på meg) som før jeg ble gravid, men huden ble aldri helt den samme, litt mer "håndtak" rett og slett, ikke når jeg sotd, men når jeg satt veltet det seg litt over buksekanten, det hadde det ikke gjort før jeg ble gravid.
Xenaen Skrevet 14. mars 2007 #11 Skrevet 14. mars 2007 Jeg bare skriver under på hva Alva skriver her! Med første fikk jeg litt sjokk over hvor myk og rar magen var - vistes jo særlig i dusjen! Akkurat som om den ramla fram. Og så føles ikke huden som magehud lengre, liksom tykk som skosåle! Hehe.Merkelige greier.
Aurora.m/nr.3 Skrevet 14. mars 2007 #12 Skrevet 14. mars 2007 Må nok henge meg på opplevelsen om bolledeigen. Pussig følelse... Jeg er av de heldige som har hele magen full av strekkmerker, så magen hang nok og dinglet litt også. Jeg er ingen tungvekter fra før av, og har begge gangene gått fort ned i vekt, men pga strekkmerkene greier jeg aldri helt å stramme opp magen. Håper det lave snittet og den "bare" magen kan holde seg ute av motebildet så jeg kan gjemme skinnet mitt under en høy buksekant. He he...
*Angelface* Skrevet 15. mars 2007 #13 Skrevet 15. mars 2007 Jeg fikk og flat mage med en gang....Men det spørs denne gangen.. Jo flere ganger den blir strekt, jo større sjangs er det for at elastisiteten blir ødelagt, og den trekker seg mindre sammen..
Raych Skrevet 15. mars 2007 #14 Skrevet 15. mars 2007 Den er vel ikke stram og ser ut som du fortsatt er gravid? Kanskje akkurat med det samme. De jeg kjenner har hatt ganske slapp mage etter fødselen. Ikke bare hud som henger, men liksom hele magen med muskler og alt. Vanskelig å forklare:) Magen virker litt sånn "deigaktig" til å begynne med til musklene kommer seg på plass igjen. Jeg vil nok si at det er en mellomting mellom det du og forloveden din mener:)
2gutter&2jenter Skrevet 15. mars 2007 #15 Skrevet 15. mars 2007 Dette er veldig avhengig av hvordan magemuskulaturen var før svangerskapet, hva slags hudkvalitet man har, og hvor mye man har lagt på seg. For min del var magen veldig "myk" den første uken, og det så ut som om jeg var gravid i 3. måned. Men det var ikke noe løs hud som hang og slang, bare slapp muskulatur. Men den siste gangen nå, har det vært litt mer mage i etterkant enn den første gangen. Kan jo ha litt med alder å gjøre. Hvis man ammer, og holder seg i fysisk aktivitet ved å ta mange trilleturer osv., vil den bli normal etter 6-12 mndr.
frodig Skrevet 15. mars 2007 #16 Skrevet 15. mars 2007 Jeg husker så godt hva jordmor sa til meg da jeg nettopp hadde født min første sønn. Hun sa at hvis jeg trykket knyttneven min godt inn i magen mens jeg lå på rygg, så kunne jeg kjenne ryggraden min..... Æsj!! Dette er fordi alle magemusklene er dratt til side. Disse musklene kommer sammen sakte men sikkert. Derfor er magen ekstra bolle-deigaktig. ha-ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå